خبر اولسیاسی

تاکید الحلبوسی و بارزانی بر اهمیت برگزاری انتخابات زودهنگام

رئیس پارلمان عراق و رئیس حزب دموکرات کردستان، بر اهمیت برگزاری انتخابات زودهنگام پس از فراهم شدن نیازهای قانونی و الزامات آن براساس سازوکارهای قانون اساسی تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق به همراه خمیس الخنجر، رئیس ائتلاف السیاده، با مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دو طرف در این دیدار اوضاع سیاسی عراق و پیامدهای منفی آن بر کشور را بررسی و بر لزوم تکیه بر گفت وگوی سازنده برای عبور از اختلافات و رسیدن به راه حل هایی که به نفع ملت عراق باشد و پیروی از روش های قانونی برای پشت سر گذاشتن پیامدهای مرحله کنونی تاکید کردند.

الحلبوسی و بارزانی همچنین بر اهمیت برگزاری انتخابات زودهنگام پس از فراهم شدن نیازهای قانونی و الزامات آن بر اساس سازوکارهای قانون اساسی پس از تشکیل دولتی با اختیارات کامل و معتمد همه با برنامه ای که مورد توافق همگان باشد، تاکید کردند.

در این دیدار بر لزوم تداوم فعالیت پارلمان کنونی تا زمان برگزاری انتخابات جدید تاکید شد.

براساس بیانیه دفتر رئیس پارلمان عراق، حاضران در این دیدار آمادگی خود را برای مشارکت سازنده در تقریب دیدگاه ها بین همه طرف ها و اتخاذ اقداماتی در راستای خدمت به منافع ملی و کمک به آرامش جامعه و حفظ امنیت و منافع شهروندان، اعلام کردند.

ائتلاف السیاده و حزب دموکرات کردستان نیز بر تداوم ارتباط و هماهنگی مشترک و اتخاذ مواضع مشترک در راستای خدمت به منافع عالی ملی تاکید کردند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا