اقتصادی

سفیر اتحادیه اروپا در عراق: آماده تامین مالی پروژه‌های مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر هستیم

سفیر اتحادیه اروپا در عراق ضمن تاکید بر تقویت روابط دوجانبه در زمینه اقتصادی بین عراق و کشورهای اروپایی گفت که اتحادیه اروپا مایل به تامین مالی پروژه‌های مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر در عراق است.

میدل ایست نیوز: «مصطفی غالب مخیف» رئیس بانک مرکزی عراق، امروز دوشنبه با «فیلا واریولا» سفیر اتحادیه اروپا در عراق با حضور مدیر کل مرکز مطالعات بانکی، در بانک مرکزی عراق دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، فیلا واریولا در دیدار با مصطفی غالب مخیف گفت که اروپا تمایل به تامین مالی پروژه‌های مربوط به انرژی های تجدیدپذیر در عراق دارد.

بر اساس گزارشی که ارائه شد، دو طرف درباره روابط دو جانبه اقتصادی و بانکی به ویژه در زمینه آموزشی گفت وگو کردند.

مخیف در ادامه با اشاره به این که روابط خوبی با کشورهای اتحادیه اروپا داریم و سعی بر پیشرفت در آن می‌کنیم، افزود که افزایش ذخایر طلا و ارزهای خارجی بانک مرکزی عراق در دو سال گذشته رسیدن عراق به ثبات مالی را باعث شده است.

وی عنوان کرد که عراق تقویت همکاری در زمینه آموزش کارکنان بانک عراق و بهره مندی از تجربیات موسسات بانکی اروپایی را خواستار است.

سفیر اتحادیه اروپا همچنین ضمن اشاره به تلاش‌های بانک مرکزی عراق برای خروج از لیست کشورهای پرخطر در اروپا تمایل خود را از تقویت روابط عراق و اروپا در زمینه‌های اقتصادی ابراز کرد.

وی خاطرنشان کرد تعدادی از بانک‌های بزرگ اروپایی برای تامین مالی پروژه‌های سرمایه گذاری به ویژه در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر با توجه به فرصت‌هایی که عراق در این زمینه داراست، تمایل دارند.

فیلا واریولا بیان کرد که بانک مرکزی عراق در بحران سیاسی با توجه به هوش و حرفه ای بودن مدیریت آن جایگاه و استقلال بالایی دارد.

واریولا بیان کرد که مرکز مطالعات بانکی در بانک مرکزی عراق سالانه ده ها دوره آموزشی برای کارکنان بانک های دولتی و خصوصی برگزار می کند تا توانمندی های کارکنان خود را توسعه دهد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا