سیاسی

تأکید تهران بر حمایت از تمدید آتش بس در یمن/ انتقاد انصارالله از نقض آتش بس

وزیر امور خارجه ایران در دیدار رئیس هیئت مذاکره کننده انصارالله بر حمایت تهران از تمدید آتش بس در یمن تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر امور خارجه ایران در دیدار رئیس هیئت مذاکره کننده انصارالله بر حمایت تهران از تمدید آتش بس در یمن تأکید کرد.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت امور خارجه ایران، محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله و رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در جریان سفرش به تهران یکشنبه شب با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تاکید بر پیوند عمیق و تاریخی دو ملت ایران و یمن، تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت خود را از خواست و اراده مردم یمن اعلام داشته است.

وزیر امور خارجه ایران با اعلام حمایت کشورش از آغاز و تمدید آتش بس در یمن، آن را مقدمه ای برای برقراری صلح پایدار دانست و ابراز امیدواری کرد با رفع کامل محاصره یمن، پرونده انسانی یمن گشایش یابد.

مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن نیز در این دیدار از حمایت‌های ایران از مردم یمن قدردانی کرد و وزیر امور خارجه ایران را در جریان آخرین تحولات این کشور قرار داد.

وی ضمن انتقاد از اجرای ناقص عناصر اصلی آتش بس و بدعهدی طرف مقابل، برآورده شدن مسائل انسان دوستانه مردم یمن را برای پیشبرد هرگونه صلح عادلانه ای در یمن ضروری دانست.

عبدالسلام پیش تر با «علی اکبر ولایتی»، مشاور رهبر ایران در امور بین المللی، و «محمدباقر قالیباف»، رئیس مجلس ایران، دیدار کرده بود.

تهران هفته گذشته نیز میزبان «هانس گروندبرگ»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن بود.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا