اقتصادی

عراق برای دومین ماه متوالی رتبه نخست بیشترین واردات از اردن را کسب کرد

اتاق بازرگانی عمّان از میزان صادرات به عراق و قرار گرفتن در رتبه نخست بیشترین واردات از اردن برای دومین ماه متوالی در سال جاری خبر داد.

میدل ایست نیوز: اتاق بازرگانی اردن، امروز دوشنبه اعلام کرد که عراق برای دومین ماه متوالی رتبه نخست بیشترین واردات در سال 2022  از اردن را کسب کرد.

به گزارش «شفق نیوز»، اتاق بازرگانی در گزارشی بیان کرد که طی 7 ماه گذشته امسال، صادرات کالا به کشورهای عربی و خارجی نزدیک به 584 میلیون دینار در مقایسه با 477 میلیون دینار در سال گذشته افزایش داشته است.

این اتاق در ادامه افزود: «صادرات به عراق از نظر ارزشی طی 8 ماه گذشته، با ارزش حدود 138 میلیون دینار اردن، مصر 84 میلیون دینار، عربستان سعودی 72 میلیون دینار، امارات 52 میلیون دینار و سپس هند به ارزش 28 میلیون دینار توزیع شده است».

دینار اردن برابر با 70 دینار آمریکا ست.

ارزش صادرات محصولات خارجی (صادرات مجدد) حدود 247 میلیون دینار اردن، محصولات صنعتی 157 میلیون دینار، کشاورزی 109 میلیون دینار، محصولات عربی به ارزش 48 میلیون دینار و مابقی برای محصولات مختلف دیگر است.

اتاق بازرگانی عمّان عنوان کرد که برای محصولات کشاورزی و دامی، منابع خام طبیعی اردنی، کالاهای خارجی که مجدد صادر می‌شوند و کالاهای خارجی خریداری شده از بازارهای محلی، تحت شرایط خاص گواهی مبدا صادر می‌کند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا