اجتماعی

مشارکت تیپ رزمی العباس در بخش‌های امنیتی و خدماتی زیارت اربعین

فرمانده تیپ رزمی العباس ضمن تشریح مشارکت این نیروها در بخش‌های امنیتی و خدماتی زیارت اربعین، پیشنهاد تشکیل یک کمیته دائم یا وزارتخانه برای زیارت اربعین را مطرح کرد.

میدل ایست نیوز: فرمانده تیپ رزمی العباس ضمن تشریح مشارکت این نیروها در بخش‌های امنیتی و خدماتی زیارت اربعین، پیشنهاد تشکیل یک کمیته دائم یا وزارتخانه برای زیارت اربعین را مطرح کرد.

به گزارش «الفرات نیوز»، «میثم الزیدی»، فرمانده تیپ رزمی العباس، در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت که زیارت اربعین امسال به علت پایان محدودیت‌های کرونایی و وجود تسهیلات بی سابقه از جمله لغو روادید یک زیارت استثنائی است و افزود که از چند ماه پیش جلساتی برای هماهنگی‌های لازم و ارائه خدمات به زائران در گذرگاه‌های مرزی برگزار شده است.

وی گفت که زیارت اربعین یک حادثه مهم با ابعاد گوناگون امنیتی و خدماتی و لجستیکی است که باید یک کمیته عالی دائمی یا حتی یک وزارتخانه به آن اختصاص یابد هرچند بخش اعظم مسئولیت و خدمات بر عهده ملت عراق و صاحبان موکب‌هاست.

الزیدی تأکید کرد که تیپ رزمی العباس برای نهمین سال متوالی در تأمین امنیت زیارت اربعین مشارکت دارد و به موجب برنامه ستاد عملیات مشترک و فرماندهی ستاد عملیات کربلا حفاظت از امنیت مسیرهای مواصلاتی اصلی در کربلا بر عهده این نیروهاست.

او گفت که علاوه بر این، اقدامات فنی برای کنترل آسمان کربلا و نیز کمک لجستیک به انتقال زائران و نیز برپایی موکب خدمت‌رسانی به زائران از دیگر بخش‌هایی است که تیپ رزمی العباس در آن فعالیت می‌کند.

وی گفت که همه نیروهای تیپ رزمی العباس بدون حمل سلاح در شهر کربلا به انجام مسئولیت خود مشغول هستند.

الزیدی افزود که با حمایت عتبه مقدس عباسی در منطقه نخیب دوربین‌های حرارتی پیشرفته‌ای نصب شده که منطقه‌ای به طول 70 کیلومتر و عرض 10 کیلومتر را پوشش می‌دهند و این اقدام به حفاظت از امنیت استان کمک بسیاری کرده است.

وی تأکید کرد که نیروهای الحشد الشعبی برآمده از توده‌های مردم‌اند و برای همین حشد در دل‌های مردم زائران جای دارد و فرماندهان ارشد نظمی به مشارکت حشد در تأمین امنیت زیارت اهتمام دارند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا