اقتصادیخبر اول

مصر در پی افزایش درآمد گردشگری به 30 میلیارد دلار ظرف 3 سال آینده

دولت مصر اعلام کرده که برای افزایش درآمدهای ارزی خود برنامه‌ای برای رساندن درآمد گردشگری به 30 میلیارد دلار ظرف 3 سال آینده در دست دارد.

 میدل ایست نیوز: دولت مصر اعلام کرده که برای افزایش درآمدهای ارزی خود برنامه‌ای برای رساندن درآمد گردشگری به 30 میلیارد دلار ظرف 3 سال آینده در دست دارد.

به گزارش CNN روز گذشته «مصطفی مدبولی»، نخست‌وزیر مصر، برای دیدار از پیشرفت برنامه‌ها برای میزبانی نشست سازمان ملل درباره تغییرات اقلیمی در شرم‌الشیخ به این شهر سفر کرد و بر ضرورت نوسازی زیرساخت‌های گردشگری تأکید کرد.

مدبولی در سخنان خود از سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری خواست که همه نیازهای خود را اعلام کنند و افزود که دولت آماده ارائه همه تسهیلات در این عرصه است.

در این راستا، «تامر مکرم»، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری گردشگری، تأکید کرد که با توجه به جایگاه مصر در گردشگری جهانی و وجود مقصدهای متنوع گردشگری در این کشور، رساندن درآمدهای حاصل از گردشگری به 30 میلیارد دلار در سال ظرف 3 سال آینده دور از واقع نیست.

مکرم تأکید کرد که مهم‌ترین لازمه تحقق این هدف، توسعه فرودگاه‌های مصر و افزایش شمار پروازها به کشور است.

دولت مصر در برنامه خود برای میزبانی نشست تغییرات اقلیمی فرودگاه شرم‌الشیخ را توسعه داده تا میزبان سالانه 10 میلیون مسافر باشد.

مکرم افزود که کاهش ارزش پوند مصر در برابر دلار توان رقابت مصر در عرصه گردشگری را افزایش می‌دهد چون سفر به مصر را برای گردشگران خارجی ارزان‌تر می‌کند.

از ماه مارس گذشته قیمت رسمی دلار در مصر با 20 درصد کاهش به 19.30 جنیه رسیده است.

افزایش هزینه واردات مواد غذایی و سوخت و همچنین پرداخت بدهی های سنگین مصر به صندوق بین المللی پول علت اصلی کاهش منابع ارزی این کشور است.

ماه گذشته بانک مرکزی مصر در بیانیه ای اعلام کرد که ذخایر ارزی این کشور که در ماه ژوئن گذشته 33.37 میلیارد دلار بوده در ماه ژوئیه به 33.14 میلیارد دلار کاهش یافته است.

ذخایر ارزی مصر در پایان دسامبر 2021 به 40.94 میلیارد دلار رسیده بود و از آغاز سال تاکنون کاهش 19 درصدی را نشان می دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا