سیاسی

العلیمی و شولتس درباره تثبیت آتش بس در یمن رایزنی کردند

رئیس شورای رهبری ریاست جمهوری یمن و صدر اعظم آلمان پیرامون آتش بس در یمن و تمدید آن رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: رشاد العلیمی، رئیس شورای رهبری ریاست جمهوری یمن که طی سفری رسمی به آلمان رفته است، با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان درباره تثبیت آتش بس در یمن رایزنی کرد.

به گزارش آناتولی، دو طرف به بررسی روند آتش بس و نقض آن و نقش آلمان و جامعه بین الملل برای تثبیت آتش بس و الزام انصار الله به پایبندی به تعهداتش به موجب آتش بس به خصوص بازگشایی جاده های تعز و سایر استان ها و پرداخت حقوق کارکنان از درآمدهای بنادر الحدیده پرداختند.

العلیمی و شولتز ضمن گفت وگو درباره آخرین تحولات یمن از جمله بحران بشری و تلاش ها برای برقراری صلح و ثبات در کشور، پیرامون همکاری بین دو کشور و فرصت های ازسرگیری فعالیت نهادهای توسعه ای آلمان و حمایت از اصلاحات اقتصادی و خدماتی شورای رهبری ریاست جمهوری یمن و دولت مورد حمایت عربستان در این کشور تبادل نظر کردند.

العلیمی در دیدار با صدراعظم آلمان بر پایبندی شورای رهبری ریاست جمهوری یمن و دولت مورد حمایت عربستان در این کشور به رویکرد صلح فراگیر و پایبدار براساس مراجع مورد اتفاق ملی، منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

وی از جامعه بین الملل خواست به مسئولیت خود در قبال نقض آتش بس و مخالفت انصار الله با تعامل با تلاش های مسالمت آمیز عمل کند.

از سوی دیگر شولتس نیز نسبت به تمدید آتش بس در یمن و دستیابی به توافق دائمی برای آتش بس و آغاز مذاکرات جدی که پاسخگوی منافع و آرمان های همه یمنی ها باشد، ابراز امیدواری کرد.

العلیمی روز گذشته در نخستین سفر خود به آلمان و در راس هیئتی بلندپایه وارد برلین شد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا