سیاسی

پیام مکتوب هنیه به پوتین تحویل داده شد

مشاور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، در دیدار با سرگی لاوروف، پیام اسماعیل هنیه به رئیس جمهور روسیه را تحویل داد.

میدل ایست نیوز: طاهر النونو، مشاور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که پیام اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را به سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه را تحویل داده است.

به گزارش روسیا الیوم، النونو در مصاحبه ای با شبکه ماهواره ای الاقصی گفت که در این پیام شماری از مسائل مطرح شده و اشاره کرد که این سفر از لحاظ هدف، مکان و زمان و نوع هیئتی که به روسیه رفته که شامل رئیس، معاون و دو تن از رهبران برجسته حماس است، اهمیت حقیقی دارد.

وی تصریح کرد که ما به روسیه که یک کشور بزرگ است و جایگاه و تاثیر بسزایی در منطقه و در سطح جهان دارد رفته ایم.

النونو اظهار داشت که هیئت حماس در این سفر، بسیاری از مسائل مهم و در راس آن قضیه فلسطین و اوضاع فلسطینیان داخل و خارج کشور، شهرک سازی و قضیه قدس و مقدسات اسلامی و مسیحیت را بررسی کرده است.

مشاور رئیس دفتر سیاسی حماس اشاره کرد که زمان این سفر که در برهه ای حساس از جمله در زمان جنگ اوکراین و تحولات سیاسی منطقه است، نشان دهنده تاثیر بین المللی قضیه فلسطین به طور کل و جنبش حماس به طور خاص است.

النونو اظهار داشت که در همین راستا، مساله ای اساسی طی این دیدارها بررسی شده که آن توسعه روابط با روسیه و ایجاد توازن مهم و مثبت برای نقش روسیه به نفع قضیه فلسطین است به ویژه با توجه به اینکه مواضع روسیه همیشه در حمایت از حق و ملت فلسطین و در مخالفت با اقدامات و تخلفات اسرائیل در حق فلسطین بوده است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس 10 سپتامبر در راس هیئتی از رهبران این جنبش به دعوت وزارت خارجه روسیه وارد مسکو شد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا