خبر اولسیاسی

امیر قطر: کشورهای شورای همکاری و ایران باید بدون دخالت خارجی با هم مذاکره کنند

تمیم بن حمد آل ثانی ضمن تشویق همه کشورهای شورای همکاری و ایران به باز نگه داشتن کانالهای ارتباطی، گفت باید با ایران به صورت مستقیم و بدون دخالت خارجی مذاکره کنیم.

میدل ایست نیوز: تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در مصاحبه ای با روزنامه لوبوان فرانسه، درخصوص بحران شورای همکاری گفت که نمی خواهد درباره گذشته سخن بگوید.

به گزارش روسیا الیوم، وی افزود: می خواهیم به آینده امید داشته باشیم، ما در مرحله ای هستیم که امور در مسیر درست در جریان است.

امیر قطر ادامه داد: درک می کنیم که دیدگاه ها گاها متفاوت می شود و با کشورهای شورای همکاری آماده آینده می شویم که امری اساسی برای راه اندازی پتانسیل جوانان در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه وحدت و همکاری کشورهای عضو شورای همکاری دو امر مهم برای جهان است، تاکید کرد که شورای همکاری پس از ضربه ای سنگین و ناآرامی ها، در مرحله بهبود است.

تمیم بن حمد در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا رابطه قطر با ایران تا این حد، همسایگان قطر را ناراحت کرده است، گفت: صادقانه بگویم، همانطور که پیشتر هم گفتم، سخن از گذشته هیچ سودی ندارد.

امیر قطر اظهار داشت: ایران کشوری است که اهمیت بسیاری برای ما دارد و ما رابطه تاریخی با یکدیگر داریم، همه کشورهای شورای همکاری و ایران را به باز نگه داشتن کانالهای ارتباطی تشویق می کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه اختلافاتی با یکدیگر دارند، گفت که ما باید با یکدیگر برسر میز مذاکره بنشینیم و به صورت مستقیم و بدون دخالت خارجی، با ایرانی ها مذاکره کنیم.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا