اقتصادیخبر اولسیاسی

تاکید پوتین بر توسعه روابط با ایران/ رئیسی: هرگز به تحریم‌ها علیه روسیه نخواهیم پیوست

رؤسای جمهور روسیه و ایران در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای در سمرقند با هم دیدار و درباره روابط دوجانبه و توسعه همه جانبه آن گفت وگو کردند.

میدل ایست نیوز: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران ضمن تحسین روابط دوجانبه بین دو کشور، بر توسعه همه جانبه آن تاکید کرد.

به گزارش روسیا الیوم، پوتین گفت که مسکو برای پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای تلاش کرده است و اشاره کرد که شرکای روسیه این طرح را تایید کرده اند و تنها اقدامات روتین برای عضویت کامل ایران باقی مانده است.

رئیس جمهور روسیه افزود که هیئتی از این کشور شامل نمایندگانی از 80 شرکت بزرگ روسی به زودی و در هفته آینده به ایران خواهد رفت.

رئیس جمهور روسیه با اشاره با رشد حجم تجارت بین روسیه و ایران، گفت که حجم تجارت بین دو کشور 81 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و شاهد افزایش 30 درصدی در 5 ماه نخست امسال بوده است.

از سویی دیگر رئیس جمهور ایران تاکید کرد که کشورش هرگز به تحریم ها علیه روسیه نخواهد پیوست.

رئیسی گفت که امریکایی ها معتقدند اگر کشوری را تحریم کنند، می توانند توسعه و پیشرفت آن را متوقف کنند، سال ها علیه ما تحریم اعمال کردند و ما در جلوگیری از پیامدهای این تحریم موفق بودیم.

وی افزود که در رابطه با تحریم ها علیه روسیه هرگز آن را به رسمیت نخواهیم شناخت و روابط دوجانبه خود با روسیه را تقویت خواهیم کرد.

رئیس جمهور ایران تصریح کرد که ما از مذاکرات خارج نشدیم و همه جهان می داند که امریکا نمی تواند مذاکره کند، همه متقاعد شدند که موضع اتحادیه اروپا نیز منفی است و آنها به وعده های خود وفا نمی کنند.

رئیسی و پوتین در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای در سمرقند با هم دیدار کردند.

رئیس جمهور ایران که به دعوت رسمی همتای ازبکستانی خود، در صدر هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی ایران، برای دیدار رسمی دوجانبه و نیز حضور در بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، به سمرقند سفر کرده بود، روز چهارشنبه مورد استقبال «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان قرار گرفت.

رئیسی امروز در حاشیه این اجلاس با «سدیر جباروف»، رئیس جمهور قرقیزستان، «ژانگ مینگ» دبیرکل سازمان همکاری شانگهای و «امام علی رحمان» رییس جمهور تاجیکستان دیدار کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا