اجتماعیخبر اولسیاسی

بیانیه رئیس جمهوری عراق به مناسبت اربعین حسینی

برهم صالح در بیانیه خود به زائران میلیونی پیاده، داوطلبانی که به زوار امام حسین خدمت می کنند و نیروهای امنیتی قهرمان بابت حفاظت از این جمع میلیونی درود فرستاد.

میدل‌ایست‌نیوز: برهم صالح، رئیس جمهوری عراق تاکید کرد که نهضت امام حسین (ع) انقلابی برای آزادی و عدالت در مقابله با ظلم و استبداد بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی در بیانیه ای اربعین امام حسین (علیه السلام) را به ملت عراق، امت اسلامی و مقام مرجعیت عالی در نجف اشرف خالصانه تسلیت گفت.

صالح تصریح کرد که نهضت امام حسین انقلاب آزادی و عدالت در مقابله با ظلم و استبداد بوده و خواهد بود و امام و آل بیت و یاران ایشان درسی بلیغ به ما می دهند که پژواک آن در طول زمان طنین انداز می شود مبنی بر اینکه انقلاب اصلاحات و تغییر در مقابل ظلم و طغیان هر چند بهایش گران باشد، اجتناب ناپذیر است.

رئیس جمهوری عراق گفت باید از این سالروز جاویدان و معانی بلندش روندی در اجرای اصلاحات حقیقی به سوی حکومتی قوی، مقتدر، خدمتگزار و حامی ملت را الهام بگیریم که نشان دهنده اراده آزادانه و آرمان‌هایشان به سوی میهنی که جایگاه تمدنی خود در منطقه و جهان است را باز پس گیرد.

وی در پایان به زائران میلیونی پیاده که به سمت کربلا می روند، داوطلبانی که به زوار امام حسین خدمت می کنند که نشان دهنده کرم و ضیافت اصیل عراقی است و نیروهای امنیتی قهرمان بابت حفاظت از این جمع میلیونی درود فرستاد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا