اجتماعیاقتصادی

تدارکات گسترده دبی برای جذب هواداران جام جهانی قطر

دو ماه مانده به آغاز جام جهانی در دوحه، دبی تلاش‌های گسترده‌ای را برای کسب درآمد از این برنامه آغاز کرده است.

میدل ایست نیوز: دو ماه مانده به آغاز جام جهانی در دوحه، دبی تلاش‌های گسترده‌ای را برای کسب درآمد از این برنامه آغاز کرده است.

به گزارش «فرانس پرس»، دبی که فاصله چندانی از دوحه ندارد، امیدوار است که کوتاهی فاصله و وجود هتل‌های لوکس و زیرساخت‌های قدرتمند گردشگری‌اش بتواند بخش بزرگی از هواداران تیم‌ها را که برای مشاهده بازی‌ها به قطر می‌روند جذب کند.

قرار است خطوط هوایی عربستان و کویت و فلای دبی و عمان از 20 نوامبر روزانه 160 پرواز به دوحه برقرار کنند.

همزمان، شرکت‌های تخصصی گردشگری و ورزشی در حال فروش بسته‌های ویژه‌ای شامل تردد از دبی به دوحه و بلیت هواپیما هستند.

همزمان امارت دبی برنامه‌های گسترده‌ای متناسب با فوتبال تدارک دیده تا هواداران تیم‌ها را به اقامت در دبی ترغیب کند.

قطر پیش‌بینی کرده که 1.4 میلیون گردشگر در جام جهانی به این کشور سفر کنند اما مسئله اقامت گردشگران در کشور کوچکی مانند قطر موضوع مهمی است که کشورهای همسایه را برنامه‌ریزی برای جذب آنان تشویق کرده است.

همزمان امارات در سال‌های گذشته کوشیده که با تغییر قوانین خود، از جمله اجازه ورود زوج‌های فاقد مدارک ازدواج و نیز آزاد کردن مشروبات الکلی و صدور روادید طولانی مدت، خود را به عنوان یک گزینه قابل قبول برای اقامت گردشگران معرفی کند.

گردشگری از اصلی‌ترین منابع درآمد امارت دبی است و این منطقه در سال 2019 میزبان 16 میلیون گردشگر بوده است هرچند این تعداد در سال 2021 با توجه به کرونا به 7.3 میلیون کاهش یافت.

از سوی دیگر، دبی قرار است برای گردشگران جام جهانی در ازای پرداخت 100 درهم (27 دلار) روادید 90 روزه با اجازه تردد مکرر صادر کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا