خبر اولسیاسی

الکاظمی نیز به حضور در نشست سران کشورهای عربی در الجزائر دعوت شد

وزیر دادگستری الجزائر، در دیدار با نخست وزیر عراق، دعوت رسمی از وی برای حضور در نشست سران کشورهای عربی که در نوامبر برگزار خواهد شد را تحویل داد.

میدل ایست نیوز: عبدالرشید الطبی، وزیر دادگستری الجزائر و فرستاده عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزائر، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق را به حضور در نشست سران کشورهای عربی در الجزائر دعوت کرد.

بنابر آنچه در بیانیه نخست وزیری عراق آمده است، الطبی، در این دیدار دعوت رسمی تبون از الکاظمی برای شرکت در نشست سران کشورهای عربی در الجزائر که ماه نوامبر برگزار خواهد شد را تحویل داد.

الکاظمی بر اهتمام عراق برای موفقیت آمیز بودن این نشست و مشارکت موثر در آن تاکید کرد و گفت که عراق امیدوار است که این نشست نقشی اساسی در تقویت وحدت کشورهای عربی و موضع یکپارچه آنها در قبال مسائل سرنوشت ساز و در راس آن قضیه فلسطین ایفا کند.

نخست وزیر عراق روابط تاریخی بین عراق و الجزائر و تمایل برای توسعه آن در زمینه های مختلف را تحسین و تاکید کرد که عراق امیدوار است کمیته وزارتی مشترک بین دو کشور به زودی تشکیل شود و همکاری دوجانبه در راستای منافع دو ملت برادر تقویت شود.

وزیر دادگستری الجزائر پیش از این در دیدار با رئیس جمهور عراق، دعوت رسمی از وی برای حضور در نشست سران کشورهای عربی که در نوامبر برگزار خواهد شد را تحویل داد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا