اجتماعیخبر اول

لبنان، مقصد جدید گردشگران عراقی شد

پارلمان لبنان اعلام کرد که عراقی‌ها از این پس نیازی به دریافت ویزای گردشگری لبنان و پرداخت هزینه زیاد برای سفر به این کشور را ندارند.

میدل ایست نیوز: پس از تصمیم یک هفته پیش پارلمان لبنان مبنی بر عدم ضرورت دریافت ویزای گردشگری توسط عراقی‌ها و کاهش 50 دلاری قیمت پرواز بغداد – بیروت، این کشور به مقصد گردشگری مورد علاقه عراقی‌ها تبدیل شد.

به گزارش «العربی الجدید»، بر اساس گزارشی که منتشر شد، در پی این تصمیم پارلمان لبنان، عراقی‌ها می‌توانند به مدت 10 روز در لبنان بمانند که هزینه‌های روزانه این مدت تقریبا 300 دلار می‌شود.

طبق تصمیم هفته گذشته پارلمان لبنان، به گردشگران عراقی که قصد سفر به لبنان را دارند ویزای ورود و اقامت رایگان به مدت یک ماه داده می‌شود که پس از اتمام، تا مدت سه ماه نیز قابل تمدید است، همچنین گردشگران عراقی از قانون «در اختیار داشتن دو هزار دلار پول نقد یا چک تایید شده از یک بانک مشهور به عنوان وثیقه ورود به خاک لبنان» معاف شدند، هواپیمایی عراق هم اعلام کرد که بر اساس پیشنهادهای ویژه این شرکت، قیمت بلیط رفت و برگشت لبنان به حدود 160 دلار کاهش می‌یابد.

پیش‌تر همه عراقی‌ها، به دلیل هزینه‌های کم سفر و حمل و نقل و سکونت، به ایران سفر می‌کردند اما برخی مردم به علت مسافت طولانی بین شهرهای ایران و زبان متفاوت مردم آن به این کشور سفر نمی‌کردند ولی به دلیل کوچک بودن مساحت لبنان و قیمت‌های جدید، بیشتر عراقی‌ها به لبنان سفر خواهند کرد.

طبق گفته‌های یکی از مدیران شرکت مسافرتی، هزینه سفر به لبنان شامل بلیط هواپیما و 450 دلار یا کمتر برای یک هفته می‌شود که این قیمت‌های جدید، لبنان را به اولین مقصد گردشگری عراقی‌ها پس از ایران و کردستان تبدیل می‌کند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا