سیاسی

ائتلاف النصر: موضع ما درباره نامزد نخست وزیری تغییر نکرده است

ائتلاف النصر در بیانیه‌ای خواستار توافق طرف‌های سیاسی عراق برای خروج از بن بست سیاسی و حل بحران شد.

میدل ایست نیوز: ائتلاف النصر امروز دوشنبه در بیانیه‌ای بر لزوم توافق طرف‌های سیاسی عراق برای خروج از بن بست سیاسی و بحران تاکید و موضع خود درباره نامزد نخست وزیری را تبیین کرد.

به گزارش «السومریه نیوز»، دفتر اطلاع رسانی ائتلاف النصر، به ریاست حیدر العبادی، در بیانیه ای تأکید کرد که از هر گونه گفت وگو و نزدیک شدن نیروهای سیاسی به هم برای پایان دادن به بحران سیاسی عراق حمایت می‌کنیم چرا که موفقیت و شکست دولت در خدمت به شهروندان مسئولیتی جمعی است.

ائتلاف النصر در این بیانیه گفت که در مورد نامزد نخست وزیری تغییر موضعی رخ نداده و شایعاتی که در فضای مجازی با رهبری «ارتش های الکترونیکی» پخش می‌شود به منافع خاصی مربوط می شود که ربطی به حل بحران و جلوگیری از انسداد و هرج و مرج ندارد.

در این بیانیه ضمن اشاره به اینکه اقدامات «حیدر العبادی» رئیس ائتلاف النصر، بر لزوم اتخاذ مسیر صحیح برای حل بحران بدون توجه به نامزد نخست وزیری تاکید می‌کند، آمده «مهم تر از توافق درباره نامزد نخست وزیری، توافق بر سر نقشه راهی است که به بن بست سیاسی پایان می دهد و کشور را از بحران خارج می کند، این چیزی است که ما درون چارچوب هماهنگی یا در گفت وگو با طرف های دیگر روی آن کار می کنیم».

در این بیانیه تصریح شده که انتخاب بهترین نامزد برای نخست وزیری نباید تابع منافع این و آن باشد بلکه باید بر اساس معیارهای درست و نحوه مدیریت مرحله کنونی و آینده باشد و «این همان چیزی است که مردم از نیروهای ملی خود می‌خواهند».

این بیانیه افزوده که امروز نیروهای ملی کشور باید برای ایجاد یک راه حل سیاسی قانونی که شرایط را برای انتخابات زودهنگام فراهم می‌کند و مشروعیت روند سیاسی را در میان شهروندان بازگرداند، بدون پافشاری بر سلطه تلاش کنند.

منبع
السومریه نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا