اقتصادیخبر اولسیاسی

بررسی طرح خط راه‌آهن ترکیه – عراق – کویت – قطر

رئیس شورای ارتباطات اقتصادی خارجی ترکیه گفت که به طور جدی احداث راه آهن بین ترکیه و بعضی از کشورهای خلیجی و عراق پیگیری می‌شود.

میدل ایست نیوز: «بشار اوغلو» رئیس شورای ارتباطات اقتصادی خارجی و رئیس کمیته بازرگانی ترکیه و قطر از امکان اتصال ترکیه به کشورهای ضو شورای همکاری از طریق کویت و عراق خبر داد.

به گزارش «الخلیج آنلاین»، بشار اوغلو با اشاره به این که امکان اجرای پروژه راه آهن ترکیه-قطر با وجود مسافت بین این دو کشور مشکل است گفت پیشنهاد می‌شود این پروژه خط راه آهن ترکیه به عراق و سپس به کویت ساخته شود.

اوغلو با بیان این که به طور جدی توسعه و گسترش شبکه مترو دوحه در حال پیگیری است، این پروژه را «پروژه‌ای کیفی که نقطه عطفی زیرساخت‌ها در منطقه است» خواند.

کشور قطر با تاکید بر این که استانداردهای مهم و بودجه مناسبی برای پروژه زیر بنایی در نظر گرفته شده است، گفت چنین پروژه‌هایی در دیگر کشورها وجود ندارد.

روابط کشورهای خلیجی و ترکیه پیشرفت‌های قابل توجهی در ماه‌های اخیر داشته است به ویژه این که روابط آنکارا با ریاض و ابوظبی پس از سال‌ها تنش به علت اختلاف نظرها در مسائل منطقه‌ای به حالت عادی بازگشت.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا