اقتصادیخبر اول

شرکت بازاریابی نفت عراق: به همه ابلاغ کردیم از اقلیم کردستان نفت خام خریداری نکنند

شرکت بازاریابی نفت عراق با اشاره به اقداماتش در زمینه بازاریابی نفت عراق، اعلام کرد که به شرکت های بین المللی ابلاغ شده است که نفت از اقلیم کردستان خریداری نکنند.

میدل ایست نیوز: شرکت بازاریابی نفت عراق اعلام کرد که اقداماتی برای بازاریابی اتخاذ و به همه شرکت های بین المللی ابلاغ کرده است که نفت خام از اقلیم کردستان خریداری نکنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، علاء الیاسری، مدیر شرکت بازاریابی نفت عراق گفت که دادگاه عالی فدرال حکمی مبنی بر لغو همه قراردادهای منعقد شده توسط دولت اقلیم کردستان درخصوص استخراج و صادرات نفت خام صادر کرده است.

وی افزود که وزارت نفت عراق اقداماتی انعطاف پذیری برای انتقال کامل پرونده به دولت فدرال اتخاذ کرد اما این مساله با استقبال دولت اقلیم مواجه نشد امری که منجر شد وزارت نفت اقداماتی قانونی اتخاذ کند.

الیاسری بیان کرد که دولت اقلیم کردستان ملزم است حکم دادگاه عالی فدرال را اجرا کند.

مدیر شرکت بازاریابی نفت عراق تصریح کرد که این شرکت اقداماتی برای بازاریابی اتخاذ و به همه شرکت های بین المللی ابلاغ کرد که نفت خام از اقلیم خریداری نکنند.

وی اشاره کرد که میزان نفت صادر شده از اقلیم کردستان در سال گذشته به حدود 420 هزار بشکه نفت در روز رسید اما صادرات نفت طی سال جاری به حدود 355 هزار بشکه در روز کاهش یافت.

الیاسری تاکید کرد که دولت اقلیم کردستان نفت را با قیمتی ارزان تر از دولت فدرال عراق به فروش می رساند و بنابر خبری که توسط رویترز منتشر شده است، اقلیم نفت را با تخفیف 16 الی 20 دلاری در هر بشکه به فروش می رساند در حالی که فروش در یک منطقه و از یک نوع نفت انجام می شود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا