خبر اولسیاسی

حزب دموکرات: در حال دادوستد مناصب با اتحادیه میهنی هستیم

یک عضو حزب دموکرات کردستان ضمن ابراز خوش‌بینی درباره دیدار آتی هیئتی سه‌جانبه با مقتدی صدر، از دادوستد مناصب میان حزب دموکرات و اتحادیه میهنی خبر داد.

میدل ایست نیوز: یک عضو حزب دموکرات کردستان ضمن ابراز خوش‌بینی درباره دیدار آتی هیئتی سه‌جانبه با مقتدی صدر، از دادوستد مناصب میان حزب دموکرات و اتحادیه میهنی خبر داد.

«وفاء محمد کریم»، عضو حزب دموکرات کردستان، در گفت‌وگو با شبکه «الفرات» گفت که دیدگاه حزب دموکرات و دیگر کردها و ائتلاف السیاده درباره ضرورت جلب موافقت جریان صدر درباره نامزد نخست‌وزیری دولت آینده تغییری نکرده است.

او تأکید کرد که سفر هیئتی سه‌جانبه (چارچوب هماهنگی، حزب دموکرات، ائتلاف السیاده) به نجف اشرف برای دیدار با مقتدی صدر بارقه امید است و گام‌های بزرگی باید بعد از آن برداشته شود و افزود که تردیدی نیست که برای حل بحران همه گروه‌ها باید به صورت متقابل از مواضع خود کوتاه بیایند.

کریم تأکید کرد که مردم عراق بودجه و پروزه و خدمات می‌خواهند و کسی بر سر اینکه دولت آینده باید اختیارات کامل و زمانی محدود داشته باشد اختلافی ندارد و افزود که دولت فعلی مصطفی الکاظمی دولت پیشبرد امور است و نمی‌تواند این مسئولیت‌ها را بر عهده بگیرد.

وی افزود که حزب دموکرات و ائتلاف السیاده 95 کرسی در مجلس و مطالباتی قانونی دارند که برای حل بحران باید در نظر گرفته شود و لازم است که تشکیل دولت با اعطای ضمانت به همه گروه‌ها همراه باشد.

این عضو حزب دموکرات کردستان ضمن ابراز خوش‌بینی درباره موفقیت نشست با مقتدی صدر خواستار اجتناب همه گروه‌ها از اظهار نظرهای تحریک‌برانگیز شد.

وی درباره اختلافات کردها بر سر منصب ریاست جمهوری تأکید کرد که طرف‌های کرد متوجه مخاطرات مرحله کنونی هستند و سراغ گفت‌وگو و مذاکره بر سر همه مسائل مورد اختلاف از جمله منصب ریاست جمهوری رفته‌اند و میان مناصب در بغداد و اقلیم دادوستدهایی جریان است و افزود که هنوز درباره نامزد نهایی این منصب توافقی به دست نیامده است.

کریم تأکید کرد که اگر منصب ریاست جمهوری به حزب اتحادیه میهنی واگذار شود، مناصب مهم دیگری در بغداد و اقلیم متعلق به حزب دموکرات کردستان خواهد بود.

او گفت که مقام رئیس دستگاه اطلاعات سهم حزب دموکرات است و هرگز آن را به حزب اتحادیه میهنی واگذار نخواهد کرد.

وی تشکیل جلسه مجلس در آینده نزدیک را بعید دانست و گفت که حزب دموکرات و ائتلاف السیاده تا پیش از دریافت تضمین‌های لازم درباره «حقوق قانونی» خود در هیچ جلسه پارلمانی شرکت نخواهند کرد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا