اقتصادی

لیر ترکیه رکورد سقوط را شکست

لیر ترکیه پس از اینکه بانک مرکزی دومین کاهش غیرمنتظره نرخ بهره را انجام داد، با افزایش فشار بر ارزهای بازارهای نوظهور به پایین ترین حد خود رسید.

میدل ایست نیوز: با کاهش غیر منتظره نرخ بهره از سوی بانک مرکزی ترکیه، لیر رکورد سقوط را شکست.

به گزارش پایگاه خبری خبرآنلاین، لیر ترکیه پس از اینکه بانک مرکزی دومین کاهش غیرمنتظره نرخ بهره را انجام داد، با افزایش فشار بر ارزهای بازارهای نوظهور به پایین ترین حد خود رسید.

ارزش این ارز تا ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۸.۴۰۲۶ در هر دلار رسید که پایین ترین سطح ثبت شده است و تا ساعت ۲:۲۷ بعد از ظهر روز گذشته با ۰.۳ درصد کاهش در ۱۸.۳۸۱۹ معامله شد.

لیر ترکیه در حالی رکورد سقوط را شکسته‌است که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، در تازه‌ترین اظهارنظرهای خود گفت: “تورم یک تهدید اقتصادی غیرقابل حل نیست و پس از پایان سال کاهش خواهد یافت.”

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تورم برای ما یک مشکل است، اما پس از آغاز سال بر این مشکل فائق می‌شویم و با قاطعیت راه خود را ادامه می‌دهیم.

اردوغان در ادامه گفت: “قفسه‌ها در بازارهای کشور من خالی نیستند. اما قفسه ها حتی در ایالات متحده خالی هستند، آنها در فرانسه خالی هستند، آنها در آلمان خالی هستند.”

اردوغان گفت: “شهروندان من می توانند هر نوع محصولی را که بخواهند در بازار پیدا کنند.”

دولت گفته با برنامه اقتصادی خود که صادرات، تولید و سرمایه گذاری را در اولویت قرار داده، تورم کاهش خواهد یافت و هدف آن کاهش افزایش قیمت مصرف کننده از طریق تبدیل کسری مزمن حساب جاری ترکیه به مازاد است.

منبع
خبرآنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا