خبر اولسیاسی

محمود عباس: امریکا و انگلستان و اسرائیل به جنایات خود در حق ملت فلسطین اعتراف کنند

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن آپارتاید خواندن رژیم اسرائیل از امریکا و انگلستان و اسرائیل خواست که به جنایات خود در حق ملت فلسطین اعتراف کنند.

میدل ایست نیوز: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن آپارتاید خواندن رژیم اسرائیل از امریکا و انگلستان و اسرائیل خواست که به جنایات خود در حق ملت فلسطین اعتراف کنند.

به گزارش «الجزیره»، «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن تأکید بر اینکه اعتماد فلسطینیان به تحقق صلح دائمی بر اساس عدالت در حال کمرنگ شدن است گفت که اسرائیل با برنامه‌ریزی در پی ویرانی راه حل دوکشوری است و در نتیجه شریک اسرائیلی برای مذاکره وجود ندارد.

او گفت که اسرائیل جنگی بی امان برای تسلط بر زمین‌های فلسطینیان اجرا می‌کند و دست ارتش و شهرک‌نشینیان تروریست را باز گذاشته و اجازه شکل‌گیری تشکیلات تروریستی را به ریاست برخی اعضای کنست داده است.

وی خواستار تروریستی دانستن رسمی این تشکیلات در جامعه بین‌المللی شد و افزود که اسرائیل مانع از اجرای انتخابات با مشارکت شهروندان فلسطینی بیت‌المقدس شده است.

عباس افزود که «شیرین ابوعاقله» با گلوله تک‌تیرانداز اسرائیلی جان باخته و این بدان معناست که عامدانه هدف قرار گرفته و تأکید کرد که وی تابعیت امریکا داشت اما محال است که امریکا قاتلان وی را تحت تعقیب قرار دهد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که اسرائیل یک نظام آپارتاید است که قوانین تبعیض نژادی تصویب می‌کند و سازمان ملل و قدرت‌های بزرگ با استانداردهای دوگانه از آن حمایت می‌کنند.

وی گفت که اسرائیل تاکنون 524 روستای فلسطینی را تخریب و 950 هزار فلسطینی را به آوارگی کشیده و از 1948 تاکنون بیش از 50 کشتار دسته‌جمعی انجام داده که خود نیز به برخی از آنها اعتراف کرده است.

عباس افزود که آخرین کشتار دسته‌جمعی اسرائیل قتل 67 کودک فلسطینی در غزه با موشک‌های اسرائیل است و از اسرائیل خواست که به ارتکاب جنایت و تخریب روستاها و وادار کردن ساکنانشان به مهاجرت در سال 1948 اعتراف کند.

وی گفت که فلسطینیان برای مواجه کردن اسرائیل با جنایاتش سراغ دادگاه جنایات بین‌المللی خواهند رفت و افزود که در جهان امروز فقط فلسطنینیان هستند که در اشغال به سر می‌برند و باید از سازمان ملل پرسید که چرا چنین است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی تأکید کرد که نمی‌پذیریم که فلسطینیان تنها طرفی باشند که به توافقات با اسرائیل عمل می‌کنند و افزود که اسرائیل گزینه‌ای جز تجدید نظر در روابط در پیش نگذاشته است.

وی گفت که سازمان ملل صدها قطع‌نامه و شورای امنیت 97 قطع‌نامه درباره فلسطین صادر کرده‌اند که حتی یکی از آنها اجرا نشده است و افزود که ما امروز خواستار اجرای قطع‌نامه 181 درباره تقسیم فلسطین و قطع‌نامه 194 درباره بازگشت آوارگان هستیم.

عباس تأکید کرد که فلسطین به تلاش برای عضویت در نهادهای بین المللی ادامه می‌دهد و اگر عضویت دائمش در سازمان ملل با مشکل مواجه شود سراغ مجمع عمومی خواهد رفت هرچند برخی کشورها در این مسئله فلسطین را تهدید به وتو کرده اند و افزود که جامعه جهانی در پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و حمایت از ملت فلسطین شکست خورده است.

او گفت که فلسطینیان سراغ سلاح و خشونت و تروریسم نمی‌روند اما انتظار دارند که از حقشان دفاع شود و افزود که امریکا حمایت نامحدود از اسرائیل انجام می‌دهد.

وی افزود که انگلستان و امریکا و اسرائیل در «نکبت» فلسطینیان سهیم‌اند و باید رسما به جنایت خود در حق ملت فلسطین اعتراف کنند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا