خبر اولسیاسی

الکاظمی سران سیاسی عراق را به حضور در دور سوم گفت وگوی ملی دعوت کرد

نخست وزیر عراق ضمن دعوت از سران سیاسی عراق برای حضور در دور سوم گفت وگوی ملی، از همه آنها خواست به مسئولیت تاریخی خود در قبال عراق عمل و از فرصت گفت وگوی ملی استفاده کنند.

میدل ایست نیوز: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در نیویورک از عزم خود برای برگزاری سومین دور از گفت وگوی ملی برای حل مشکلات عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، الکاظمی در مصاحبه با شبکه خبری العراقيه گفت که در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل درباره وضعیت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، تغییرات اقلیمی و چالش های بسیاری سخن خواهد گفت.

وی افزود که همه سران کشورهای جهان بر اهمیت نقش عراق برای تثبیت ثبات در منطقه اجماع نظر دارند.

وی از همه نیروهای سیاسی خواست به مسئولیت تاریخی خود در قبال عراق عمل و از فرصت گفت وگوی ملی استفاده کنند.

نخست وزیر عراق گفت برخی هستند که به دلیل اختلافات شخصی با من امیدوارند دولت در هر چیزی ناکام شود، من از همه طرف هایی که با من اختلاف دارند می خواهم به دور از منافع ملت، آن را حل کنند و من هر چیزی را برای عراقی ها و بازگرداندن کشور به وضعیت طبیعی اش فدا می کنم.

نخست وزیر عراق گفت که همه طرف ها را به حضور در دور سوم گفت وگوی ملی برای حل مشکلات ما  دعوت می کنم و ما راهی جز گفت وگو نداریم.

وی تاکید کرد که ما فرصتی برای سازندگی عراق داریم و همه باید به مسئولیت خود در قبال این مساله عمل کنند.

نخست وزیرعراق تصریح کرد که ثبات منطقه بازتاب مثبتی بر وضعیت عراق دارد و تاکید کرد که عراق در نزدیک کردن دیدگاه ها بین ایران و عربستان موفق بوده و توانسته است روابط برخی از کشورها را نیز بازگرداند.

وی افزود که به هر چیزی برای کمک به ثبات منطقه برای حفظ کرامت ملت های منطقه کمک خواهیم کرد.

وی با اشاره افزایش ذخایر نقدی عراق به 86 میلیارد دلار در دولت خود و احتمال افزایش آن به صد میلیارد دلار، اظهار داشت که عراق بزرگترین و سریع ترین رشد اقتصادی را دارد و در خاورمیانه اول و در جهان پنجم شده است.

وی بر لزوم همکاری نهادهای حکومتی، پارلمانی، قضایی و امنیتی برای پایان دادن به پدیده سلاح بی ضابطه تاکید کرد و گفت که همه می دانند که چه کسانی سلاح بی ضابطه دارند و اقداماتی را در این خصوص اتخاذ کردیم.

وی گفت که با آرامش و بدون بازتاب بر زندگی مردم، مساله سلاح بی ضابطه را حل خواهیم کرد.

الکاظمی فاش کرد که هفته گذشته یک شخصیت مهم وابسته به یکی از نهادهای حکومتی دستگیر شده که به قتل تظاهرات کنندگان و برخی از شخصیت ها اعتراف کرده است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا