سیاسی

اتحادیه اروپا نماینده ویژه در شورای همکاری تعیین می‌کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تعیین نماینده ویژه اتحادیه اروپا در کشورهای عضو شورای همکاری برای تداوم تقویت همکاری مستحکم و تقویت روابط دوجانبه خبر داد.

میدل ایست نیوز: جورف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تعیین نماینده ویژه اتحادیه اروپا در کشورهای عضو شورای همکاری برای تداوم تقویت همکاری مستحکم و تقویت روابط دوجانبه خبر داد.

به گزارش الخلیج آنلاین، نشستی با حضور نمایندگان کشورهای شورای همکاری و بورل در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک پیرامون توسعه همکاری اقتصادی، تجاری و فنی برگزار شد.

پیتر استانو، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانسی مطبوعاتی در بروکسل گفت: کشورهای شورای همکاری شرکای بسیار مهمی برای اتحادیه اروپا هستند، به وضوح بر این مساله اخیرا در استراتژی اتحادیه اروپا برای شراکت با این کشورها تاکید کرده ایم.

وی افزود که این استراتژی شامل ایده حضور نماینده ویژه اتحادیه اروپا در کشورهای شورای همکاری می شود و اقدام در این جهت در حال انجام است.

استانو اشاره کرد که تعیین نماینده ویژه نشان دهنده اهمیت اتحادیه اروپا به کشورهای شورای همکاری نه تنها در زمینه انرژی بلکه در همه زمینه های دیگر همکاری است چرا که ما در منافع و چالش ها اشتراک داریم و آماده همکاری با یکدیگر برای حل چالش ها هستیم.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا