خبر اولسیاسی

هشدار بلینکن به میقاتی درباره هرگونه اقدام حزب‌الله علیه اسرائیل

رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که وزیر امور خارجه امریکا به نخست‌وزیر لبنان درباره هرگونه اقدام حزب‌الله علیه اسرائیل هشدار داده است.

میدل ایست نیوز: رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که وزیر امور خارجه امریکا به نخست‌وزیر لبنان درباره هرگونه اقدام حزب‌الله علیه اسرائیل هشدار داده است.

به گزارش «روسیا الیوم»، نشریه عبری «معاریو» با انتشار گزارشی خبر داد که «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه امریکا، که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر لبنان دیدار کرد به وی نسبت به هرگونه تحرک حزب الله «حتی اگر برای نشان دادن قدرت باشد» هشدار داده است.

بر اساس این گزارش، بلینکن تأکید کرده که «واشنگتن نمی‌تواند اسرائیل را از واکنش به هرگونه اقدام احتمالی حزب‌الله بازدارد و نمی‌تواند بحران احتمالی را مهار کند».

این گزارش افزوده که میقاتی در این دیدار تأکید کرده که روند مذاکرات برای ترسیم مرزهای آبی لبنان و اسرائیل پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

پیش از این سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، تأکید کرده بود که تا وقتی لبنان به همه حقوق خود دست نیابد، اسرائیل اجازه استخراج گاز و نفت از میدان مورد مناقشه کاریش/ قانا را نخواهد یافت.

او گفت که استخراج گاز از این میدان گازی «خط قرمز» است و افزود که «چشم ما و موشک‌های ما به سمت میدان کاریش است».

با وجود این، روز پنج‌شنبه نخست‌وزیر اسرائیل در بیانیه‌ای ضمن اشاره به این که می‌توان به توافق در مذاکرات درباره مرز آبی با لبنان رسید که به نفع هر دو طرف باشد، گفت که این توافق بسیار مفید خواهد بود و باعث تقویت ثبات در منطقه است.

وی عنوان کرد که استخراج گاز از سکوی کاریش ربطی به مذاکره ندارد، و این سکو بدون تاخیر شروع به استخراج گاز خواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا