سیاسی

تاکید وزرای خارجه عراق و کوبا بر اهمیت همکاری علمی و فرهنگی

فؤاد حسین و برونو رودریگز باریلا طی دیداری در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل بر اهمیت همکاری علمی و فرهنگی بین بغداد و هاوانا تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق و برونو رودریگز باریلا، وزیر خارجه کوبا بر اهمیت همکاری علمی و فرهنگی بین بغداد و هاوانا تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دو طرف در این دیدار که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، درباره روابط دوجانبه و راه های ارتقای سطح آن در راستای آرمان دو ملت رایزنی کردند.

وزیر خارجه عراق در این دیدار بر اهمیت همکاری علمی و فرهنگی بین بغداد و هاوانا و امضای یادداشت تفاهم در زمینه های مختلف تاکید کرد.

وزرای خارجه عراق و کوبا، همکاری در مسائل مطرح شده در این دور از نشست مجمع عمومی سازمان ملل، حمایت متقابل از سازمان ها و کنفرانس های بین المللی و مسائل مرتبط با عضویت و نامزدی در آن، علاوه بر مسائل اقتصادی و سیاسی را بررسی کردند.

مقدمات جاری برای ریاست کوبا بر گروه 77 و ریاست عراق بر این گروه در سال 2025 از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین بود.

برونو رودریگز باریلا بر آمادگی کشورش برای تقویت روابط با عراق در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تجاری تاکید و از مواضع حامیانه عراق در سازمان ملل از این کشور قدردانی کرد.

وی به آمادگی کشورش برای همکاری با عراق نیز اشاره کرد.

از سویی دیگر فؤاد حسین از وزیر خارجه کوبا برای سفر به عراق در چارچوب تقویت روابط بین دو کشور دعوت کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا