سیاسی

افزایش 5 برنامه همکاری مشترک بین عراق و اتحادیه اروپا

نماینده اتحادیه اروپا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که مرکزیت زدایی در عراق از موضوعات مهم گفت وگوهای ماست.

میدل ایست نیوز: اتحادیه اروپا بر تلاش خود برای دستیابی به پرونده مرکزیت زدایی در عراق تاکید و اعلام کرد که برنامه تقویت فعالیت 5 بخش را با همکاری دولت افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «باربرا ایکر» نماینده اتحادیه اروپا در کنفرانس مطبوعاتی عنوان کرد که به موضوع مرکز زدایی در عراق اهمیت می‌دهیم چرا که این موضوع از موضوعاتی است که با مسئولان عراقی، وزارت برنامه‌ریزی، تعدادی از وزارتخانه‌های ذیربط و تمام استان‌های عراق درباره آن کار می‌کنیم.

وی با اشاره به این که عراق از یک سو دارای ثروت عظیم نفتی است و از سوی دیگر به مردم در همه استان ها خدمات مناسبی که باید از طرف استان‌داری هایشان به آنها ارائه می‌شد، ارائه نشده است، خاطرنشان کرد که از سال 2005، عراق در یک مسیر بسیار روشنی است که از مدل مرکزی به مدل فدرال تغییر کرده است و در سال 2009 تمرکز بر 8 وزارتخانه مربوطه قرار گرفت که در ارائه خدمات بسیار مهم هستند.

باربرا ایکر در ادامه افزود که در سال‌های گذشته با شریک‌هایمان به خصوص با شریکانمان در توسعه سازمان ملل متحد همکاری کردیم، در سطح استانداری ظرفیت‌هایی ایجاد و از اجرای پروژه‌ها در استانداری‌ها حمایت می‌کنیم.

وی بیان کرد که این تجربیات ما را بر آن داشت تا ببینیم برای تنظیم دستور کار به چه چیزهایی نیاز داریم و آنچه که مشخص شد این بود که تا حد زیادی در بخش‌ها و استانداری‌ها برای پیشبرد و اجرای قانون 21 کار کردیم و تمرکزمان بر مرکزیت زدایی و تمرکز بر وزارتخانه های دیگر است.

ایکر ضمن اشاره به این که ما هدف مشترکی داریم که شامل تعلیم و تربیت ملت عراق، ارائه خدمات بهداشتی و حفظ حقوق برای داشتن یک زندگی مناسب است، گفت که مرکزیت زدایی راه بسیار طولانی است و ما تجربیات لازم برای اجرای آن را داریم.

نماینده اتحادیه اروپا ضمن بیان این که تمام خدمات مرکزیت زدایی منجر به بالا بردن کیفیت آموزش، بیمه درمانی، کیفیت کار، اشتغال زدایی و ارائه بهتریت خدمات به شهرواندان می‌شود، تاکید کرد که ما تجربه‌های جهانی داریم و می‌خواهیم که مرکزیت زدایی را در عراق اجرا کنیم چرا که این فرصت مهمی برای بحث در مورد چالش‌ها و فرصت‌های آتی است.

وی در ادامه اظهار کرد که ما به دولت عراق برای سیاست گذاری و کمک به استان‌ها کمک می‌کنیم تا دولت به شهروندان نزدیک‌تر شود و نیازهای شهروندان را برطرف کند.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا