خبر اولسیاسی

بیانیه مشترک امریکا و بریتانیا در آستانه سالروز اعتراضات تشرین؛ اصلاحات در عراق از راه خشونت ممکن نیست

سفارت امریکا و بریتانیا در بغداد همزمان با نزدیک شدن به سومین سالروز اعتراضات اکتبر ۲۰۱۹ در بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که نمی توان راه اصلاحات را با خشونت هموار کرد و اجازه داد خشونت هایی که در ۲۹ و ۳۰ اوت رخ داده تکرار شود.

میدل ایست نیوز: سفارت امریکا و بریتانیا در بغداد همزمان با نزدیک شدن به سومین سالروز اعتراضات اکتبر ۲۰۱۹ بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

بنابر آنچه در بیانیه مشترک امریکا و بریتانیا آمده است، دولت بریتانیا و امریکا همبستگی خود با ملت عراق را اعلام و از تلاش ها برای اصلاحات دموکراتیک حمایت کردند.

دولت امریکا و بریتانیا اعلام کردند که پس از چند ماه مذاکره داخلی، هنوز عراق بدون دولتی است که ناآرامی های اقتصادی و حکومتی که به نوبه خود تظاهرات اعتراضی را شعله ور کرده و منجر به برگزاری انتخابات زودهنگام شده، ابراز نگرانی می کنند.

در بیانیه مذکور آمده است که نمی توان راه اصلاحات را با خشونت هموار کرد و نمی توان اجازه داد خشونت هایی که در ۲۹ و ۳۰ اوت رخ داده تکرار شود. تنها راه قانونی برای تحقق اصلاحات و تشکیل دولتی که پاسخگوی نیازهای مردم باشد گفت و گوی سازنده و جامع است.

امریکا و بریتانیا همه طرف ها را به فرایند مسالمت آمیز، قانونی و جامع با هدف تشکیل دولتی با اختیارات کامل که خدمات را بهبود دهد و فرصت شغلی ایجاد و وحدت ملی را تقویت کند و نظام سیاسی را وادار کند به صورت بهتری به همه عراقی ها خدمت کند، تشویق می کند.

در پایان بیانیه آمده است که این مسأله مربوط به عراق است و چگونگی خروج از این بن بست سیاسی تنها به عراقی ها سپرده شده است و به آنها بستگی دارد، اما به عنوان دوست همه طرف های عراقی را به احترام به نهادهای حکومت و اجازه برای فعالیت مسالمت آمیز و موثر و اصلاح نظام به گونه ای که در مقابل ملت عراق کاملا مسئول باشد، تشویق می کنیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا