سیاسی

اعلام آمادگی اسرائیل برای همکاری هسته ای با کشورهایی که با آن عادی سازی روابط داشته اند

رئیس سازمان انرژی هسته‌ای اسرائیل در شصت و ششمین کنفرانس آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین از آمادگی تل‌آویو برای همکاری هسته‌ای با کشورهای عربی که روابط خود را با این رژیم به حالت عادی درآورده‌اند، خبر داد.

میدل ایست نیوز: رئیس سازمان انرژی هسته‌ای اسرائیل آمادگی تل‌آویو را برای همکاری هسته‌ای با کشورهای عربی که روابط خود را با این رژیم به حالت عادی درآورده‌اند، اعلام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت العهد، موشه ادری، رئیس سازمان انرژی هسته‌ای اسرائیل در شصت‌وششمین کنفرانس آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در وین، پایتخت اتریش اظهار کرد: تل‌آویو آماده همکاری در زمینه‌های فناوری و دانش هسته‌ای با کشورهای عربی است که توافقنامه‌های عادی‌سازی امضا کردند.

ادری در ادامه گفت: توافقنامه‌هایی که با مراکش، امارات و بحرین امضا شدند، راهی را برای گفت وگوی مستقیم و هدفمند در داخل منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا ایجاد خواهند کرد.

رئیس سازمان انرژی هسته‌ای اسرائیل همچنین گفت: چنین اقدامی زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای انجام خواهد شد و این نشان‌دهنده ماهیت مسالمت‌آمیز کاربردهایی تایید شده آژانس است.

ادری در بخش دیگری از اظهارات خود گروه عربی در آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای را به انتقاد از اسرائیل به دلایل سیاسی و افزودن بند “توانمندی‌های هسته‌ای اسرائیل” در دستور جلسه هر سال متهم کرد و گفت، “این اقدام سیاسی بی‌فایده مغایر با رویکرد مثبت و فراگیر در منطقه ماست و این اقدامات محکوم به شکست هستند”.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا