اقتصادی

1.72 تریلیون درهم؛ حجم تجارت غیر نفتی امارات و چین طی ده سال

کل تجارت غیر نفتی امارات و چین طی ده سال گذشته به 1.72 تریلیون درهم رسیده است.

میدل ایست نیوز: آمارهای مرکز آمار امارات متحده عربی حاکی از آن است که کل تجارت غیر نفتی امارات و چین طی ده سال گذشته به 1.72 تریلیون درهم رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک عربی، از این میزان، 1.53 تریلیون درهم به واردات، حدود 64 میلیارد درهم به صادرات غیر نفتی و نزدیک به 121 میلیارد درهم ارزش صادرات مجدد اختصاص دارد.

بنابر آمار مذکور، در نیمه نخست سال 2022، تبادل غیر نفتی بین امارات و چین به 118.4 میلیارد درهم رسیده است که از این میزان 102.7 میلیارد درهم به واردات و 5.5 میلیارد درهم به صادرات غیر نفتی و 9.8 میلیارد درهم به صادرات مجدد اختصاص داشت.

در مورد 5 کالای برتر صادراتی امارات به چین، داده ها نشان می دهد که پلیمرهای اتیلن با ارزش 4 میلیارد درهم در صدر فهرست قرار دارند و پس از آن پلیمرهای پروپیلن با ارزش 1.9 میلیارد درهم، روغن کلزا با ارزش 1.4 میلیارد درهم، ضایعات مس و قراضه به ارزش 0.6 میلیارد درهم و بقایای استخراج روغن های چرب 0.57 میلیارد درهم در رتبه های بعدی قرار دارند.

در مورد مهمترین کالاهایی که طی سال 2022 از چین وارد شد، دستگاه های مخابراتی با ارزش 70 میلیارد درهم در صدر فهرست قرار گرفتند و پس از آن دستگاه های پردازش داده با ارزش 23.6 میلیارد درهم و در رتبه سوم، واکسن های پزشکی با ارزش 4.1 میلیارد درهم، صفحه های نمایش در رتبه چهارم با ارزش 2.5 میلیارد درهم و هدفون و آمپلی فایر به ارزش 2.5 میلیارد درهم در رتبه پنجم قرار گرفتند.

همچنین بخوانید

از ابوظبی تا آسیای میانه؛ تلاش‌های امارات در راستای افزایش حضور در اوراسیا

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا