خبر اولسیاسی

برادر رئیس امارات به اتهام همکاری با ثروتمندان روسیه در انگلستان تحت بازجویی قرار می‌گیرد

رسانه‌های انگلیسی خبر دادند که مالک باشگاه «منچستر سیتی» بابت کمک به برخی ثروتمندان روس برای دور زدن تحریم‌ها علیه روسیه تحت بازپرسی وزارت خارجه بریتانیا قرار خواهد گرفت.

میدل ایست نیوز: رسانه‌های انگلیسی خبر دادند که مالک باشگاه «منچستر سیتی» بابت کمک به برخی ثروتمندان روس برای دور زدن تحریم‌ها علیه روسیه تحت بازپرسی وزارت امور خارجه بریتانیا قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش نشریه «دیلی تلگراف»، «منصور بن زاید آل نهیان»، مالک باشگاه منچستر سیتی و برادر رئیس امارات و معاون نخست‌وزیر این کشور، به علت کمک به «رومن آبروموویچ»، ثروتمند روسیه‌ای و شماری دیگر از ثروتمندان روس برای در امان ماندن از تحریم‌های غربی علیه روسیه، از سوی وزارت امور خارجه بریتانیا مورد بازپرسی قرار خواهد گرفت.

این گزارش افزوده که منصور بن زاید در صدور مجوزهای لازم برای پذیرش کشتی‌ها و هواپیماهای اختصاصی ثروتمندان روسیه‌ای نزدیک به ولادیمیر پوتین نقش کلیدی داشته است.

بر اساس این گزارش، وکلای دادگاه‌های جنایات بین‌المللی به وزارت خارجه انگلستان گزارش داده‌اند که منصور بن زاید چهره کلیدی انتقال اموال روسیه‌ای تحت تحریم‌های غرب به امارات بوده است.

این نشریه تأکید کرده که انتقال اموال ثروتمندان روسیه به امارات موجب بهبود نسبی اقتصاد این کشور شده و امارات را به «مقصد محبوب تحریم‌شدگان مورد حمایت پوتین» تبدیل کرده است.

در این گزارش آمده که دست‌کم 38 بازرگان روسیه‌ای مرتبط با پوتین در دبی بیش از 314 میلیون دلار املاک خریداری کرده‌اند.

از طريق
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا