خبر اولسیاسی

الاعرجی و حسین درباره تخلیه اردوگاه الهول در سوریه رایزنی کردند

مشاور امنیت ملی عراق و وزیر امور خارجه عراق درباره متقاعد کردن کشورها برای تحویل گرفتن شهروندان خود از اردوگاه الهول در سوریه رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق و فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق درباره متقاعد کردن کشورها برای تحویل گرفتن شهروندان خود از اردوگاه الهول در سوریه رایزنی کردند.

به گزارش الفرات نیوز، الاعرجی در توئیتی گفت که در راستای تداوم هماهنگی و رایزنی بین مشاوره امنیت ملی و وزارت امور خارجه عراق، درباره تلاش کشورمان برای متقاعد کردن کشورها برای تحویل گرفتن شهروندان خود از اردوگاه الهول سوریه رایزنی کردیم.

مشاور امنیت ملی عراق افزود که بر لزوم انسجام جامعه بین المللی در مقابله با تروریسم، افراط گرایی و مواد مخدر تاکید کردیم.

پیش از این مشاور امنیت ملی عراق از وجود توافقی بین المللی برای برچیدن اردوگاه الهول خبر داده و تأکید کرده بود که عراق برای انتقال شهروندان خود از این اردوگاه نیاز به حمایت بین المللی دارد.

اردوگاه الهول در 45 کیلومتری شرق حسکه سوریه از بزرگ‌ترین اردوگاه‌های سوریه است که در آن 56 هزار تن با تابعیت 54 کشور سکونت دارند. ساکنان این اردوگاه اکثرا زنان و فرزندان تروریست های داعش هستند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا