خبر اولسیاسی

حرف «ن» در پروفایل «جورجیا ملونی» علامت چیست؟

بعد از پیروزی حزب «برادری ایتالیا»، رئیس این حزب راستگرا «جورجیا ملونی» بیشترین بخت را برای رسیدن به نخست‌وزیری ایتالیا دارد.

میدل ایست نیوز: بعد از پیروزی حزب «برادری ایتالیا»، رئیس این حزب راستگرا «جورجیا ملونی» بیشترین بخت را برای رسیدن به نخست‌وزیری ایتالیا دارد.

به گزارش «الجزیره» در حالی که رسانه‌ها بر مواضع دست راستی او تأکید بسیار کرده‌اند، بخشی از سیاست‌های وی که به هم‌بستگی با مسیحیان خاورمیانه مربوط می‌شود از چشم بسیاری پنهان مانده است.

در این راستا، ملونی در پروفایل خود در شبکه‌های اجتماعی حرف «نون» را به خط عربی اضافه کرده است.

این حرف در سال 2014 نماد هم‌بستگی با مسیحیان موصل شد که در زمان حمله تروریست‌های داعش بر خانه آنها حرف «ن» نوشته می‌شد که آغاز کلمه «نصرانی» به معنای مسیحی بود تا بتوان آنها را شناسایی کرد.

جورجیا ملونی با درج این حرف در پروفایل خود هم‌بستگی خود با مسیحیان خاورمیانه را نشان می‌دهد.

البته همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود. به مرور زمان حرف «ن» در کمپین‌های هم‌بستگی با قربانیان مسیحی افراط‌گرایان در مصر و نیجریه و دیگر کشورها تبدیل شد و به تدریج نمادی شد که راستگرایان افراطی از آن برای تخریب وجهه مسلمانان و به خصوص پناهندگان استفاده می‌کنند.

این در حالی است که ملونی مانند دیگر راست‌گرایان اروپایی مدافع حاکمانی در خاورمیانه است که از دفاع از مسیحیان سخن می‌گویند.

او در سال 2018 در سخنانی از «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و متحدان آن (روسیه، ایران، حزب الله لبنان) تمجید کرد که «باعث شده‌اند مسیحیان سوریه در امنیت زندگی کنند».

جورجیا ملونی ۴۵ ساله پس از استعفای ماریو دراگی، نخست وزیر فعلی ایتالیا که توسط ماتارلا، رئیس جمهور ایتالیا رد شد، خواستار برگزاری انتخابات به صورت فوری در ایتالیا شده است.

ملونی که یک وزیر کابینه دولت سابق ایتالیا است، زمانی که زیر نظر سیلویو برلوسکنی خدمت می‌کرد، جوان ترین وزیر تاریخ ایتالیا شد.

سقوط برلوسکنی به همراه از قدرت کنار رفتن رقبای راست افراطی در حزب “لیگ ایتالیا” سبب شد حزب راستگرای “برادران ایتالیا” و همچنین دموکراتهای متعلق به دراگی با جهش در محبوبیت‌شان مواجه شوند.

ملونی از ارائه مشوق‌های مالی به زوج‌ها برای داشتن فرزندان بیشتر و کاستن از وابستگی ایتالیا به نیروی کار مهاجر حمایت می‌کند.

ملونی، اتحادیه اروپا را یک “شکست” توصیف کرده و به طور سنتی موضع ملایمی را در قبال روسیه اتخاذ کرده است، هرچند که از زمان حمله به اوکراین در اواخر فوریه، این موضع معکوس شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا