سیاسی

در واکنش به حوادث بصره، قیس الخزعلی خواستار انحصار سلاح به دست دولت شد

دبیرکل عصائب اهل الحق با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به حوادث اخیر بصره خواستار انحصار سلاح به دست دولت و فرمان‌پذیری همه نیروها فقط از فرمانده کل نیروهای مسلح شد.

میدل ایست نیوز: دبیرکل عصائب اهل الحق با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به حوادث اخیر بصره خواستار انحصار سلاح به دست دولت و فرمان‌پذیری همه نیروها فقط از فرمانده کل نیروهای مسلح شد.

«قیس الخزعلی»، امروز (پنج‌شنبه 6 اکتبر) با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که استان بصره در روزهای اخیر شاهد لحظات دشواری بوده که در آن مردم به وحشت افتاده و امنیت و اموالشان تهدید شده است.

الخزعلی همچنین به «اهانت‌های شخصی» به خودش اشاره کرده و افزوده که در راستای حفاظت از مسالمت اجتماعی و جلوگیری از ریخته شدن خون‌های بی‌گناه و حفاظت از منافع عمومی «بار دیگر خواستار انحصار سلاح به دست حکومت و فرمان گرفتن همه نیروهای امنیتی تحت هر عنوانی از شخص فرمانده کل نیروهای مسلح و لا غیر» می‌شود.

او تأکید کرد که در صورت ادامه تخلفات و عدم پایبندی از دستگاه‌های امنیتی می‌خواهد که برای اعمال قانون در مورد همگان بدون استثنا وارد عمل شوند و اقدامات قاطعی انجام دهند.

پیش از این سخنگوی مقتدی صدر در شبکه های اجتماعی از نیز با انتشار بیانیه ای تأکید کرد که فرمانده نیروهای مسلح موظف است که «شبه نظامیان وقیح قیس (الخزعلی) و امثالشان» را مهار کند که «آنها جز تروریسم و پول و زور هیچ نمی فهمند».

وی افزود که به منظور دفع «فتنه» در استان بصره از تعلیق فعالیت «همه گروه های مسلح از جمله سرایا السلام و منع حمل سلاح در همه استان ها به جز استان صلاح الدین یعنی سامراء و اطراف آن» متوقف می شود یا تحت فرمان فرمانده کل نیروهای مسلح کنونی قرار می گیرد.

در سه شب گذشته استان بصره شاهد تنش هایی میان گروه های مسلح بوده است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا