سیاسی

پاسخ نماینده حزب الله لبنان به تهدیدهای اسرائیل

نماینده حزب الله در مجلس لبنان تأکید کرد که اگر اسرائیل در پی استخراج نفت و گاز پیش از توافق با لبنان برآید، حزب‌الله از گزینه نظامی استفاده می‌کند.

میدل ایست نیوز:  نماینده حزب الله در مجلس لبنان تأکید کرد که اگر اسرائیل در پی استخراج نفت و گاز پیش از توافق با لبنان برآید، حزب‌الله از گزینه نظامی استفاده می‌کند.

«حسین جشی»، نماینده عضو فراکسیون حزب الله لبنان در مجلس این کشور، در گفت‌وگو با «العربی الجدید» گفت که اگر لبنان و اسرائیل درباره ترسیم مرزهای آبی به توافق نرسند، اسرائیل امکان استخراج نفت و گاز از میدان کاریش را نخواهد داشت.

او گفت که استخراج نفت و گاز از این میدان فقط از طریق تفاهم با لبنان ممکن است.

نماینده حزب‌الله در مجلس لبنان افزود که لبنان کشور ضعیفی نیست تا اسرائیل در مناطق مورد مناقشه نفت و گاز استخراج کند و دست به هیچ کاری نزند.

وی افزود که لبنان و ارتش و ملت و مقاومتش بسیار جدی هستند و در پی جنگ نیستند اما از حقوقشان کوتاه نمی‌آیند.

جشی تأکید کرد که اوضاع تا حد زیادی رو به حل است و همچنان فضای حاکم بر مذاکرات نامستقیم دو طرف مثبت است و چه بسا مخالفت اسرائیل از باب مانور باشد چون گزینه دیگری جز توافق ندارد.

پیش از این، وزیر دفاع اسرائیل، گفت که اگر حزب‌الله در صدد آسیب زدن به زیرساخت‌ها و «حاکمیت» اسرائیل برآینده هزینه نظامی‌ای که حکومت لبنان خواهد پرداخت بسیار سنگین خواهد بود.

او افزود که اسرائیل آماده دفاع از زیرساخت‌های خود است و «در پی جنگ نیست اما همیشه در حالت آماده‌باش است».

این در حالی است که قرار است امروز کابینه امنیتی اسرائیل در جلسه‌ای پیشنهاد امریکا برای ترسیم مرزهای آبی لبنان  واسرائیل را بررسی کند.

پیش از این منابع غیر رسمی تأکید کردند که اسرائیل تعدیلات پیشنهادی لبنان درباره متن امریکا را رد کرده است.

از سوی دیگر یک مقام لبنانی به «رویترز» گفت که کشورش هیچ پاسخی از جانب اسرائیل دریافت نکرده و هرگونه موضوعی باید از طریق واسطه امریکایی به لبنان منتقل شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا