سیاسی

مصطفی الکاظمی: گذشت یک سال بدون دولت و بودجه در عراق غیر قابل قبول است

نخست وزیر عراق تأکید کرد که عراق دولت و بودجه لازم دارد و نبود دولتی با اختیارات کامل به مدت یک سال در عراق غیر قابل قبول است.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق تأکید کرد که عراق دولت و بودجه لازم دارد و نبود دولتی با اختیارات کامل به مدت یک سال در عراق غیر قابل قبول است.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق، «مصطفی الکاظمی» در مراسم نهادن سنگ بنای پروژه اتصال شبکه برق عراق و اردن گفت که این پروژه موجب تحکیم پروژه‌های همکاری و شراکت و همکاری سازنده میان عراق و همسایگانش خواهد شد.

او گفت که دولتش پروژه‌های متعددی در عرصه انرژی و انرژی‌های پاک با شرکت‌های بزرگ جهانی بسته تا با خطرات زیست‌محیطی مبارزه کند.

الکاظمی تأکید کرد که عراق امروز از احترام و وزنه و اعتماد بالایی در سطح جهانی برخوردار است و باید از این ویژگی‌ها برای خدمت به کشور و میهن استفاده کرد.

وی گفت که جهان امروز تغییر کرده و مفاهیم روابط سیاسی و اقتصادی به نفع توسعه و همکاری تغییر کرده است.

نخست وزیر عراق با اشاره به شرایط سیاسی کشور گفت که انسداد سیاسی باید برطرف شود و همه برای عراق و ملت عراق و ساخت نهاد حاکمیت بکوشند.

وی راه حل بحران بازگشت به میز مذاکره و کنار گذاشتن اختلافات و گفت‌وگوی صادقانه و صریح دانست و گفت که عراق دولت و بودجه لازم دارد و نبود این دو به مدت حدود یک سال غیر قابل قبول است.

الکاظمی تأکید کرد که سرنوشت عراق در گفت‌وگو و تفاهم و همکاری قرار دارد و مسئولیت ملی و اخلاقی همگان حفظ میهن و پذیرش مسئولیت در این شرایط حساس تاریخی است.

وی از استانداران و مقامات محلی خواست که به مسئولیت ملی و اخلاقی خود عمل کنند و تأکید کرد که آنان اختیارات لازم برای برطرف کردن مسائل از روش‌های قانونی را دارند.

نخست وزیر عراق بر ضرورت اقدام جدی و اجرای درست پروژه‌ها در کشور تأکید کرد و آن را امنیتی بر دوش همگان دانست.

مصطفی الکاظمی صبح امروز برای نهادن سنگ بنای پروژه اتصال شبکه برق عراق و اردن به مرز دو کشور رفت.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا