خبر اولسیاسی

چراغ سبز دستگاه‌های امنیتی اسرائیل برای آغاز استخراج گاز از میدان «کاریش»

رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که دستگاه‌های امنیتی برای آغاز حفاری در میدان گازی مورد مناقشه با لبنان چراغ سبز لازم را داده‌اند.

میدل ایست نیوز: رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که دستگاه‌های امنیتی برای آغاز حفاری در میدان گازی مورد مناقشه با لبنان چراغ سبز لازم را داده‌اند.

نشریه «یدیعوت اخرونوت» به نقل از مقامات بلندپایه اسرائیل تأکید کرد که احتمال رسیدن به توافق با لبنان درباره ترسیم مرزهای دریایی 55 درصد است.

به گفته این مقامات لبنان به دنبال توافق است اما ممکن است جزئیات پیچیده مانع از پیشرفت در کار شود.

این مقامات افزودند که مانع پیش‌آمده در رسیدن به توافق نهایی ارتباطی با انتخابات پیش روی اسرائیل ندارد و تأکید کردند که امضای توافق نهایی بعد از موافقت‌های لازم انجام می‌شود و این مشروط به تحقق مطالبات اسرائیل است.

بر اساس این گزارش، در جلسه کابینه اسرائیل همه طرف‌ها به خصوص وزارت دفاع و رئیس ستاد ارتش و رئیس موساد و وزیر انرژی از اصل توافق حمایت کردند و آن را دستاوردی مهم دانستند و اختلاف بر سر اقدامات لازم برای نهایی کردن آن بود.

از سوی دیگر، کانال 12 اسرائیل تأکید کرد که دستگاه امنیتی اسرائیل به شرکت «انرژین» چراغ سبز لازم برای آغاز حفاری جهت استخراج گاز از میدان گازی کاریش را داده است.

نشریه «تایمز آو اسرائیل» نیز تأکید کرد که حفاری آزمایشی از روز یکشنبه (امروز) آغاز می‌شود و کل پروژه تا چند هفته آینده کلید خواهد خورد.

میدان گازی کاریش کانون اختلافات لبنان و اسرائیل درباره ترسیم مرزهای آبی است و حزب الله لبنان پیش از این بارها هشدار داده بود که بدون توافق نهایی به اسرائیل اجازه دست زدن به این میدان گازی را نخواهد داد.

در برابر، وزیر دفاع اسرائیل تأکید کرد که کشورش استخراج گاز از کاریش را طبق برنامه پیش خواهد برد و به حزب الله هشدار داد که هر اقدامش با «واکنشی قاطع» مواجه خواهد شد.

از طريق
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا