خبر اولسیاسی

سازمان ملل در سالروز انتخابات: عراق فرصت چندانی ندارد

دفتر سازمان ملل عراق با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت سالروز اجرای انتخابات عراق از همه نیروهای سیاسی خواست که وعده‌هایشان را به قالب عمل درآورند.

میدل ایست نیوز: دفتر سازمان ملل عراق با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت سالروز اجرای انتخابات عراق از همه نیروهای سیاسی خواست که وعده‌هایشان را به قالب عمل درآورند.

دفتر سازمان ملل در عراق امروز (دوشنبه 10 اکتبر) با انتشار بیانیه‌ای با یادآوری سالروز برگزاری انتخابات در عراق تأکید کرد که مردم عراق یک سال پیش در چنین روزی به امید ترسیم آینده جدید برای کشورشان پای صندوق‌های رفتند  و انتخابات در شرایطی سخت و در نتیجه فشارهای گسترده مردمی در تظاهراتی در سراسر کشور برگزار شد.

این بیانیه افزوده که مایه تأسف است که در پی آن کنش دموکراتیک شاهد سیاست‌های تفرقه‌افکنانه بودیم که موجب سرخوردگی تلخ و عمومی شد.

در این بیانیه آمده که عراق فرصت چندانی در پیش ندارد و بحرانی چنین طولانی خبر از بی ثباتی بیشتر می‌دهد و حوادث اخیر نشانه آن است ضمن اینکه این بحران معیشت شهروندان عراقی را با مشکل مواجه کرده است و در این شرایط تصویب بودجه 2023 تا پیش از پایان سال جاری میلادی ضرورت کامل دارد.

دفتر سازمان ملل در عراق تأکید کرده که در ماه‌ها و هفته‌های گذشته تلاش‌های بسیاری برای کشاندن کشور به سمت ثبات سیاسی انجام شد که هیچ فایده‌ای نداشت و اکنون طبقه سیاسی عراق مسئولیت بزرگی بر عهده دارند تا سخنانشان را در قالب عمل درآورند.

این بیانیه افزوده که همه نیروهای سیاسی عراق باید وارد گفت‌وگویی بدون هرگونه پیش‌شرط شوند و با عقب‌نشینی از سقف مطالبات خود برای رسیدن به هدفی که خود می‌گویند یعنی تحقق نیازهای ملت عراق و تشکیل دولتی اثرگذار با اختیارات کامل به توافقی جمعی برسند.

در این بیانیه تأکید شده که وقت عمل کردن فرارسیده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا