خبر اولسیاسی

هشدار «حیدر العبادی» درباره خیزش مردمی در صورت ادامه انسداد سیاسی در عراق

رئیس ائتلاف نصر نسبت به درگرفتن خیزش مردمی و بین‌المللی شدن بحران عراق در صورت ادامه انسداد سیاسی در کشور هشدار داد.

میدل ایست نیوز: رئیس ائتلاف نصر نسبت به درگرفتن خیزش مردمی و بین‌المللی شدن بحران عراق در صورت ادامه انسداد سیاسی در کشور هشدار داد.

«حیدر العبادی»، رئیس ائتلاف نصر، با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت گذشت یک سال از برگزاری انتخابات نوشت: یک سال از اجرای انتخابات پیش از موعد گذشته و همچنان انسداد سیاسی بر کشور حاکم است و این برای کسانی که رهبری ملت و اداره حکومت را بر عهده گرفته‌اند شایسته نیست.

او گفت که پیش از این نیز در عرصه عمومی و در حلقه‌های خصوصی طرح‌هایی را برای عبور از بحران ناشی از انتخابات و حل و فصل مسائل در چارچوب ملی و قانونی بر اساس گفت‌وگوی سازنده و خروج مسئولانه از بحران مطرح کرده است و افزود که امروز نیز همین دعوت را تکرار می‌کند.

العبادی نسبت به معادله دولتی شکننده‌ای که با کنار نهادن برخی طرف‌ها همراه باشد هشدار داد و افزود که پیامدهای سرنگونی چنین دولتی بدتر از بحران انسداد سیاسی کنونی خواهد بود.

او نوشت: از اینکه با لحنی هشدارآمیز سخن می‌گوید متأسف است اما سیاستمداران باید درک کنند که ادامه تعطیل ماندن حکومت خبر از خیزش مردمی و بین‌المللی کردن بحران عراق می‌دهد و این چیزی است که ملت عراق بدان راضی نخواهند بود.

وی ابراز امیدواری کرد که برای پایان دادن به بحران کنونی و برای حفاظت از نظام و حکومت و ملت همگان «روش حکمت» پیشه کنند.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا