خبر اولسیاسی

گزارش دو نهاد حقوق بشری: احکام اعدام بر اساس اعترافاتِ زیر شکنجه در بحرین

دیده‌بان حقوق بشر و پژوهشگاه حقوق و دموکراسی بحرین با انتشار گزارشی مشترک از دستگاه قضائی بحرین بابت محکوم کردن متهمان به اعدام بر اساس اعترافات برگرفته از شکنجه انتقاد کردند.

میدل ایست نیوز: دیده‌بان حقوق بشر و پژوهشگاه حقوق و دموکراسی بحرین با انتشار گزارشی مشترک از دستگاه قضائی بحرین بابت محکوم کردن متهمان به اعدام بر اساس اعترافات برگرفته از شکنجه انتقاد کردند.

به گزارش «الجزیره»، در این گزارش مشترک بر وجود «نقض خطرناک و پیاپی حقوق بشر در احکام صادره از جمله احکام اعدام» برای 26 تن که در انتظار اجرای حکم اعدام پس از تأیید احکامشان در دادگاه استیناف هستند تأکید شده است.

این دو نهاد افزوده‌اند که دادگاه‌های بدوی و استیناف به صورت ظالمانه ادعای شکنجه و رفتار نامناسب در مرحله بازجویی را ناوارد دانسته‌اند و این اقدامی خلاف قوانین بین‌المللی و قوانین جزائی بحرین است.

این گزارش تأکید کرده که دادگاه‌های بحرین به صورت روش‌مند حقوق متهمان در دستیابی به محاکمه عادلانه و داشتن وکیل در حین بازجویی را زیر پا می‌گذارند و از گزارش‌های محرمانه امنیتی برای قضاوت استفاده می‌کنند.

بحرین در سال 2017، لغو حکم اعدام در این کشور را برداشت و از آن زمان تاکنون 7 تن را اعدام کرده است. 26 فرد که اکثرا زندانیان سیاسی هستند هم‌اکنون در انتظار اجرای حکم دادگاه در صورت تأیید نهایی پادشاه این کشور هستند.

 

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا