اقتصادیسیاسی

افتتاح اولین خط مستقیم دریایی میان ترکیه و یونان

علیرغم خصومت تاریخی میان ترکیه و یونان، دو کشور امروز از راه‌اندازی اولین مسیر دریایی میان شهرهای ساحلی ازمیر و سالونیکی خبر دادند.

میدل ایست نیوز: علیرغم خصومت تاریخی میان ترکیه و یونان، دو کشور امروز از راه‌اندازی اولین مسیر دریایی میان شهرهای ساحلی ازمیر و سالونیکی خبر دادند.

به گزارش «الجزیره» شرکت حمل‌ونقل دریایی «لوانت فریز» در یونان اعلام کرد که در اولین مسیر دریایی میان دو کشور، خدمات خود به مسافران و کالاها برای انتقال دریایی را آغاز کرده است.

این شرکت تأکید کرد که کشتی «سمیرنا دی لیوانت» با ظرفیت 948 مسافر  به منظور تقویت منافع تجاری کشور و تعمیق روابط دو کشور در این خط وارد عمل شده و هر سفر آن 14 ساعت طول می‌کشد.

این شرکت در سه سال گذشته 16 میلیون یورو در این خط دریایی سرمایه‌گذاری کرده و قرار است هر هفته 3 سفر در این خط که اولین مسیر مواصلاتی مستقیم میان ترکیه و یونان است انجام شود.

روابط یونان و ترکیه سال‌ها شاهد رقابت سخت و زنجیره‌ای از نزاع‌ها بر سر مرزهای دریایی بوده است و ترکیه یونان را به توزیع سلاح در 12 جزیره در دریای اژه متهم کرده است.

هفته گذشته نیز تنشی لفظی میان رئیس جمهور ترکیه و نخست‌وزیر یونان پیش آمد و اردوغان تأکید کرد که جنگنده‌ها و پهپادهایش را در جزایر دریای اژه مستقر کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا