خبر اولسیاسی

پوتین در دیدار با بن زاید: روسیه و امارات به طور فعال برای ثبات در بازارهای انرژی تلاش می‌کنند

ولادیمیر پوتین تاکید کرد که روسیه و امارات به صورت فعال و در چارچوب اوپک پلاس برای ثبات در بازارهای جهانی انرژی تلاش می کنند و اقدامات اوپک پلاس علیه هیچ طرفی نیست.

میدل ایست نیوز: محمد بن زاید، رئیس امارات متحده عربی، که طی سفری رسمی به روسیه رفته است، در سنت پترزبورگ با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین تاکید کرد که روسیه و امارات به صورت فعال و در چارچوب اوپک پلاس برای ثبات در بازارهای جهانی انرژی تلاش می کنند و اقدامات اوپک پلاس علیه هیچ طرفی نیست.

پوتین ضمن تشکر از محمد بن زاید، رئیس امارات از تلاش ها برای میانجیگری برای حل مسائل بشردوستانه، نقش امارات برای حل بحران ها در سراسر جهان را تحسین کرد.

وی با اشاره به اینکه روابط دوجانبه با امارات با موفقیت پیشرفت می کند، گفت که روابط بین روسیه و امارات عامل مهمی برای ثبات منطقه است.

پوتین به بن زاید گفت که من از نگرانی شما بابت تحولات مربوط به نیروگاه هسته ای ژاپاروجیا مطلع هستم و شما را از جزئیات موضوع مطلع می کنم.

رئیس جمهور روسیه بر اهمیت بررسی مسائل مرتبط با اوضاع سوریه با محمد بن زاید، رئیس امارات نیز تاکید کرد.

از طرفی دیگر رئیس امارات به افزایش حجم مبادله تجاری بین دو طرف طی سال های اخیر با وجود شرایط ناشی از انتشار ویروس کرونا و افزایش شمار گردشگران روس در امارات اشاره کرد.

بن زاید تصریح کرد که 4 هزار شرکت روس در امارات فعالیت می کنند و نسبت به نشانه های تشدید همکاری بین دو کشور طی سال های آتی ابراز امیدواری کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا