سیاسی

رئیسی فردا به قزاقستان می‌رود

رئیس جمهوری ایران فردا برای شرکت در اجلاس سیکا به قزاقستان می رود.

میدل ایست نیوز: محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری ایران از سفر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران به قزاقستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه رئیسی بامداد پنجشنبه برای حضور در اجلاس سیکا به آستانه قزاقستان می‌رود، گفت: سران 11 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران، روسیه، ترکیه، پاکستان، قطر، عراق، ازبکستان، قرقیزستان، جمهوری آذربایجان، فلسطین و تاجیکستان در عالی‌ترین سطح در این اجلاس شرکت می کنند.

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور ایران درباره دیدارهای رئیسی در حاشیه این اجلاس، گفت: درخواست‌های متعددی برای ملاقات با رئیس‌جمهوری داشتیم اما به دلیل نبود فرصت، اولویت با سران کشورهایی است که در نشست‌های قبلی چون پیمان شانگهای و مجمع عمومی سازمان ملل دیداری با آنها انجام نشده است.

جمشیدی از سران قطر و جمهوری آذربایجان به عنوان شخصیت‌هایی نام برد که درخواست ملاقات با آیت‌الله رئیسی داشته‌اند و در نشست شانگهای و مجمع عمومی ملل متحد فرصت دیدار با رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه رئیسی بامداد پنجشنبه، تهران را به مقصد آستانه قزاقستان ترک می‌کند، گفت: رئیس جمهور از جمله سخنرانان حاضر این نشست است که روز پنجشنبه با هدف تضمین صلح، امنیت و ثبات اور آسیا سخنرانی می‌کند.

«کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادسازی آسیا» (CICA) یک مجمع بین المللی برای تقویت همکاری با هدف تضمین صلح، امنیت و ثبات در آسیا است.

ایران، قزاقستان، افغانستان، پاکستان، کره جنوبی، چین، روسیه، هند، فلسطین، مغولستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان و تایلند از جمله اعضای سازمان سیکا هستند.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا