سیاسی

استقبال جمعیت وفاق بحرین از سفر پاپ فرانسیس به این کشور

جمعیت وفاق بحرین با انتشار بیانیه‌ای ضمن استقبال از سفر پاپ فرانیسی به بحرین، از وی خواست که طرحی برای گفت‌وگو میان حکومت و ملت بحرین پیشنهاد کند.

میدل ایست نیوز: جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین با انتشار بیانیه‌ای ضمن استقبال از سفر پاپ فرانیسی به بحرین، از وی خواست که طرحی برای گفت‌وگو میان حکومت و ملت بحرین پیشنهاد کند.

در بیانیه رسمی این گروه مخالف بحرینی که امروز (14 اکتبر) منتشر شده آمده که مردم مهمان‌نواز بحرین آماده پذیرایی گرم از پاپ فرانسیس هستند و خانه‌های خود را به روی وی بازمی‌کنند.

این بیانیه افزوده که پاپ فرانسیس در زمانی به بحرین پای می‌نهد که اکثر مدافعان صلح و تسامح دینی بحرین یا در زندان به سر می‌برند یا ناچار به زیستن در تبعید شده‌اند و تأکید کرده که «موجب تأسف است که شمار بزرگی از علمای بحرین به علل ظالمانه امکان استقبال از پاپ را ندارند».

جمعیت وفاق بحرین تأکید کرد که سفر پاپ در شرایطی انجام می‌شود که بزرگ‌ترین رهبر معنوی بحرین آیت الله شیخ عیسی قاسم سلب تابعیت شده و بیرون از کشور به سر می‌برد و در برابر خانه‌اش مردم بسیاری کشته شده‌اند.

این بیانیه افزوده که اکنون علما و روحانیون بسیاری از جمله رئیس بزرگ‌ترین جمعیت ملی و بزرگ‌ترین فراکسیون تاریخ پارلمانی بحرین به همراه صدها تن دیگر در زندان به سر می‌برند.

در این بیانیه ابراز امیدواری شده که پاپ با مطرح کردن طرحی انسانی متولی گفت‌وگو جدی میان حکومت بحرین و ملت بر اساس اصول از میان رفته تسامح شود.

 

 

منبع
مرآة البحرین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا