سیاسی

عفو بین الملل خواستار توقف بازگرداندن جمعی پناهندگان سوری توسط لبنان شد

سازمان عفو بین الملل از لبنان خواست به تعهدات خود به موجب قانون بین المللی پایبند باشد و طرح هایش برای بازگرداندن جمعی آوارگان سوری را متوقف کند.

میدل ایست نیوز: سازمان عفو بین الملل خواستار توقف طرح های لبنان برای بازگرداندن جمعی پناهندگان سوری به کشورشان شد.

به گزارش روسیا الیوم، دیانا سمعان، معاون مدیر دفتر منطقه ای عفو بین الملل در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت که مقامات لبنان برای گسترش آنچه بازگشت داوطلبانه خوانده می شود، تلاش می کنند که طرحی است که از 4 سال گذشته در جریان است در حالی که ثابت شده است پناهندگان سوری در لبنان، در جایگاهی نیستند که بتوانند تصمیمی آزاد و درست درخصوص بازگشتشان اتخاذ کنند.

وی افزود که این مساله به دلیل سیاست های محدود کننده دولت در ارتباط با اقامت و تبعیض و عدم امکان دستیابی به خدمات اساسی علاوه بر وجود اطلاعات عینی و به روز پیرامون اوضاع کنونی حقوق بشر در سوریه است.

سمعان تصریح کرد که مقامات لبنان با تسهیل عملیات بازگشت پناهندگان سوری، آنها را با اطلاع خود در معرض خطر انواع بدی از نقض حقوق و ظلم در هنگام بازگشت به سوریه قرار می دهند.

وی از لبنان خواست به تعهدات خود به موجب قانون بین المللی پایبند باشد و طرح هایش برای بازگرداندن جمعی آوارگان سوری را متوقف کند.

روز گذشته، هکتور حجار، وزیر امور اجتماعی در دولت پیشبرد امور لبنان گفت که لبنان برای بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان به چراغ سبز جامعه بین الملل نیاز ندارد.

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان پیشتر گفته بود فرایند بازگرداندن آوارگان سوری طی چندین دفعه از هفته آینده آغاز می شود.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا