خبر اولسیاسی

جنجال در لبنان بر سر انتشار تصاویر هواداران مسلح «میشل عون»

انتشار تصاویر شبه‌نظامیان وابسته جریان ملی آزاد وابسته به رئیس جمهور لبنان، در آستانه پایان دوره ریاست جمهوری جنجال بسیاری در این کشور به پا کرده است.

میدل ایست نیوز: انتشار تصاویر شبه‌نظامیان وابسته جریان ملی آزاد وابسته به رئیس جمهور لبنان، در آستانه پایان دوره ریاست جمهوری جنجال بسیاری در این کشور به پا کرده است.

به گزارش «الحره»، تصاویر این گروه شبه‌نظامی که از آنها به «نیروهای ویژه» با لباس متحد الشکل در حالی که تفنگ‌های خود را به بالا گرفته‌اند در کنار نمایندگان و سران جریان ملی آزاد واکنش‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی به پا کرده است.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی انتشار این تصاویر آن هم چند روز مانده به پایان دوره ریاست «میشل عون» را خالی از دلالت‌های جنبی ندانسته‌اند. کسان دیگری هم انتشار چنین تصاویری را در جامعه‌ای که غیر نظامیان هم با همکاری احزاب سلاح به دست دارند عجیب ندانسته‌اند.

مناسبت این تصاویر سالروز 13 اکتبر بوده که مصادف با پناه بردن میشل عون به سفارت فرانسه در بیروت در سال 1990 بعد از درگیری با ارتش سوریه و احزاب متحد با آن است.

بسیاری از فعالان شبکه‌های اجتماعی خواستار برخورد با این‌گونه مظاهر حمل سلاح توسط احزاب شده‌اند.

این جنجال البته باعث نشده که هواداران عون و حزب وی از انتشار گسترده و تبلیغاتی این تصاویر اجتناب کنند.

این در حالی است که دوره ریاست عون در پایان ماه جاری میلادی به پایان می‌رسد و اختلافات و مجادلات سیاسی برای انتخاب رئیس جمهور آینده و وضعیت سیاسی آینده در نبود رئیس جمهور ادامه دارد.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا