خبر اولسیاسی

دیدار هیئت حماس با اسد و بازکردن صفحه جدیدی در روابط با سوریه

رئیس هیئت حماس در دیدار با رئیس جمهور سوریه پس از این دیدار گفت که ما از امروز حضور خود در سوریه و همکاری با آن در حمایت از ملتمان برای ثبات سوریه را از سر می گیریم.

میدل ایست نیوز: خلیل الحیه، از سران جنبش حماس درباره دیدار گروه های فلسطینی با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه گفت که روز باشکوهی بود و ما از امروز حضور خود در سوریه و همکاری با آن در حمایت از ملتمان برای ثبات سوریه را از سر می گیریم.

به گزارش روسیا الیوم، وی در کنفرانس مطبوعاتی در دمشق گفت که امروز از دیدار با اسد خرسند شدیم، دیداری تاریخی و آغازی جدید برای همکاری مشترک فلسطین و سوریه بود؛ سوریه ای که به آن افتخار می کنیم و میزبان ملت فلسطین و رهبران آن بوده است، همه میزبان ملت فلسطین و حامی مقاومت بودند.

وی افزود که در این دیدار اسد بر حمایت سوریه از مقاومت و ملت فلسطین مصمم بود و تاکید کرد که سوریه حامی ملت فلسطین بوده و خواهد بود.

الحیه بیان کرد که نسبت به این دیدار ابراز خرسندی و اشاره کردیم که این دیدار در سایه انتفاضه و انقلاب جدید در کرانه باختری و حملات مکرر قدس و اقصی انجام شده است.

وی تاکید کرد که این دیدار پاسخ طبیعی و در مرکز سوریه است تا به اشغالگر و پروژه های صیهونیستی و امریکایی بگوییم که این پاسخ طبیعی است، ملتی متحد و مقاوم میزبان این دولت است.

این عضو جنبش حماس اشاره کرد که در این دیدار تاکید کردیم که ما با سوریه یکپارچه موافق و مخالف حمله به آن هستیم و امیدواریم وضعیت سوریه کاملا بهبود یابد تا به حضور خود در امت و همکاری مهم برای حمایت از مسائل امت ادامه دهد.

الحیه تصریح کرد که ما با سوریه یکپارچه و ملت متحد آن همراه هستیم و با اسد برای عبور از گذشته توافق کردیم.

این نخستین دیدار یک هیئت از حماس با اسد پس از خروج این جنبش از سوریه در پی بحران در این کشور است.

حماس در فوریه 2012 سوریه را پس از یک سال بحران ترک کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا