سیاسی

امیرعبداللهیان: مخالف حضور بیگانگان در ارمنستان و آذربایجان هستیم

وزیر خارجه ایران در آغاز سفر رسمی خود به ارمنستان تأکید کرد که دو کشور نگرانی های مشترکی در منطقه دارند و افزود که کشورش مخالف حضور بیگانگان در آذربایجان و ارمنستان است.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه ایران در آغاز سفر رسمی خود به ارمنستان تأکید کرد که دو کشور نگرانی های مشترکی در منطقه دارند و افزود که کشورش مخالف حضور بیگانگان در آذربایجان و ارمنستان است.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه ایران، حسین امیرعبداللهیان بعد از ظهر روز پنجشنبه (20 اکتبر) به دعوت آرارات میرزویان همتای ارمنی خود در صدر هیئتی سیاسی و پارلمانی به منظور دیدار و گفتگو با مقامات جمهوری ارمنستان تهران را به مقصد ایروان ترک کرد.

وی در سفر به جمهوری ارمنستان علاوه بر دیدار و گفتگو با مقامات این کشور، در مراسم افتتاح رسمی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قاپان ارمنستان نیز شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا) وزیر امورخارجه ایران در بدو ورود به ارمنستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به دعوت وزیر امور خارجه ارمنستان در ایروان است، گفت: از فرصت حضور برای مرور موضوعات و مناسبات دوجانبه که در دستور کار دو کشور است استفاده خواهیم کرد.

وی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان را دارای موضوعات فراوان برای همکاری و نیز نگرانی‌های مشترکی در منطقه توصیف و تصریح کرد: برای یافتن راه‌حل‌ها تلاش می‌کنیم و در این سفر به دنبال ترسیم مسیر همکاری‌های بلندمدت بین دو کشور هستیم و پیش از این با همتای ارمنستانی خود در این رابطه به توافق رسیدیم.

وزیر امورخارجه ایران از ترسیم نقشه و سند همکاری‌های بلندمدت در جریان این سفر خبر داد و گفت: ما مخالف حضور بیگانگان در این منطقه هستیم، چه در آذربایجان چه در ارمنستان و این سفر فرصتی است که موضوعات راهبردی، همکاری‌های مشترک منطقه‌ای در جریان این سفر با مقامات عالی رتبه ارمنستان و با همتای خودم مورد بحث و بررسی قرار بدهم.

وی افزود: بسیار خرسندم که در یک سال گذشته در راستای تقویت سیاست همسایه محور بودن دولت جدید جمهوری اسلامی ایران حجم تبادل تجاری تهران و ایروان به بیش از ۴۳ و نیم درصد در مقایسه با سال قبل افزایش داشته است که با توجه به ظرفیت‌های موجود این حجم، هنوز نقطه نظر ما را تامین نکرده و امیدوار هستیم که بتوانیم سطح بالاتری از تبادلات دو کشور را شاهد باشیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا