سیاسی

مصوبات جلسه سران چارچوب هماهنگی برای کمک به تسهیل تشکیل کابینه جدید عراق

چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه در برخی مسائل مربوط به انتخاب وزرای کابینه به نخست‌وزیر مأمور تشکیل دولت آزادی عمل داد.

میدل ایست نیوز: چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه در برخی مسائل مربوط به انتخاب وزرای کابینه به نخست‌وزیر مأمور تشکیل دولت آزادی عمل داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که امروز (پنج‌شنبه) نشست دوره‌ای سران چارچوب هماهنگی برای بررسی تشکیل دولت و رفع موانع در برابر نخست‌وزیر برای تکمیل کابینه برگزار شد.

بر اساس این بیانیه در این جلسه تصویب شد که «محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه در انتخاب وزرایی که به چارچوب هماهنگی مربوط می‌شوند بعد از دریافت لیست دقیق تعداد نمایندگان هر نیروی سیاسی عضو چارچوب هماهنگی و دریافت نامزدهای آنها برای وزارتخانه‌ها، بر اساس معیارهای خود نامزد نهایی را انتخاب کند.

این بیانیه افزوده که چارچوب هماهنگی به السودانی در انتخاب یک وزیر از میان چند نامزد یا تقاضای تغییر نامزدها آزادی عمل داده است.

چارچوب هماهنگی همچنین به نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه این اختیار را داده که وزارتخانه‌ها را میان طیف‌های اجتماعی اصلی توزیع کند و فقط وزارتخانه‌های کشور و دفاع از سهمیه‌بندی مستثنی شود و وی بر اساس آنچه تشخیص می‌دهد و بر اساس برنامه دولتش چهره‌های ملی یا نظامی را برای این سمت‌ها معرفی کند.

 

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا