اقتصادی

وزیر انرژی عربستان: 40 سال زمان را برای توسعه صنایع از دست دادیم

وزیر انرژی عربستان گفت که حسرت بزرگی است که 40 سال زمان را از دست دادیم و می‌توانستیم اکنون به لحاظ صنعتی کشوری مانند چین یا هند باشیم.

میدل ایست نیوز: وزیر انرژی عربستان گفت که حسرت بزرگی است که 40 سال زمان را از دست دادیم و می‌توانستیم اکنون به لحاظ صنعتی کشوری مانند چین یا هند باشیم.

به گزارش «الجزیره»، «عبدالعزیز بن سلمان»، وزیر انرژی عربستان، در سخنانی در کنفرانس «میهن صنعتی» بر اهمیت همکاری همه بخش‌ها و وزارتخانه‌ها برای توسعه بخش صنعتی عربستان تأکید کرد.

او گفت: «40 سال را از دست دادیم، می‌توانستیم در این 40 سال به کشوری مانند هند و چین در عرصه صنعتی تبدیل شویم، اکنون تصمیم گرفته‌ایم که دیگر زمان را از دست ندهیم و راهبرد ملی صنایع برنامه‌ای مهم در این عرصه است».

وزیر انرژی عربستان افزود که این کشور سالانه 38 میلیون تُن مواد پتروشیمی تولید می‌کند اما فقط از 6 میلیون تُن صنایع تحویلی بهره‌برداری می‌کند.

روز چهارشنبه «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان، طی مراسمی با رونمایی از «راهبرد ملی صنایع» گفت که عربستان همه امکانات لازم برای تبدیل شدن به یک اقتصاد صنعتی رقابتی و پایدار شامل نیروی جوان و موقعیت جغرافیایی و مواد طبیعی و شرکت‌های پیشروی صنعتی را دارد.

او گفت که بخش صنعت از مهم‌ترین ارکان سند چشم‌انداز 2030 عربستان است و اهتمام ویژه‌ای به آن وجود دارد و افزود که از زمان اعلام این سند تعداد واحدهای صنعتی عربستان از حدود 7 هزار واحد با رشد 50 درصدی به 10 هزار و 640 واحد در سال 2022 رسیده است و دولت در نظر دارد که این تعداد را تا سال 2035 به 36 هزار واحد صنعتی برساند.

در راهبرد ملی صنایع عربستان 800 فرصت سرمایه‌گذاری به ارزش یک هزار میلیارد ریال عربستان (266.24 میلیارد دلار) پیش‌بینی شده است تا حجم صادرات صنعتی عربستان را تا سال 2030 به 148.3 میلیارد دلار برساند.

بر اساس این راهبرد، حجم سرمایه‌گذاری در بخش صنایع عربستان 346 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت و حجم صادرات محصولات فناوری‌های پیش‌رفته عربستان نیز 6 برابر خواهد شد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا