خبر اولسیاسی

ریاست جمهوری لبنان: در توافق ترسیم مرزها هیچ امتیازی داده نشده است

دفتر ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد که بیروت در مذاکرات ترسیم مرزهای آبی با اسرائیل «هیچ امتیازی یا به هیچ فشار یا زدوبند یا خواست کشورهای خارجی تن نداده است».

میدل ایست نیوز: دفتر ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد که بیروت در مذاکرات ترسیم مرزهای آبی با اسرائیل «هیچ امتیازی یا به هیچ فشار یا زدوبند یا خواست کشورهای خارجی تن نداده است».

در بیانیه رسمی ریاست جمهوری لبنان که عصر امروز (جمعه 21 اکتبر) منتشر شده آمده که آنچه در ترسیم مرزهای دریایی لبنان به دست آمده بازتاب‌دهنده اراده لبنان و نتیجه وحدت موضع ملی و دستاورد مذاکراتی دشوار با واسطه امریکایی بوده است.

این بیانیه افزوده که تحلیل‌ها و مقالاتی که هر چیزی خلاف این را بگویند صرفا اتهام‌زنی و غیر واقعی هستند و «چنین اظهار نظرهایی از جانب کسانی که باید در کنار کشور و مقامات کشورشان بایستند شرم‌آور است».

در این بیانیه، این توافق دستاوردی ملی و برای فرزندان لبنان دانسته شده که قابل مصادره از سوی هیچ فرد یا گروه یا حزب یا کشور خارجی نیست.

ریاست جمهوری لبنان خواستار توقف مواضعی که «عامدانه به کرامت و حاکمیت کشور اهانت می‌کنند» شده و تأکید کرده که ترسیم مرزها نتیجه یک تصمیم ملی بدون هرگونه شریک خارجی است.

در 13 اکتبر جاری، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان، رسما موافقت این کشور با توافق ترسیم مرزهای آبی با اسرائیل را اعلام کرد.

نخست وزیر اسرائیل نیز این توافق را یک دستاورد مهم تاریخی خواند.

منبع
ریاست جمهوری لبنان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا