اقتصادی

تشکیل کنسرسیوم داخلی برای 27 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز ایران

رییس سازمان برنامه و بودجه ایران از تشکیل کنسرسیومی از شرکت‌های ایرانی برای سرمایه گذاری ۲۷ میلیارد دلاری در بخش نفت و گاز خبر داد.

میدل ایست نیوز: رییس سازمان برنامه و بودجه ایران از تشکیل کنسرسیومی از شرکت‌های ایرانی برای سرمایه گذاری ۲۷ میلیارد دلاری در بخش نفت و گاز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا)، «مسعود میرکاظمی» امروز (23 اکتبر) در یک سخنرانی با اشاره به رقم بسیار بالای نقدینگی در ایران، اظهار داشت: باید از این حجم نقدینگی برای سرمایه‌گذاری استفاده شود.

وی ادامه داد: به تازگی همکاری خوبی بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت شکل گرفته و کنسرسیومی از بانک‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری داخلی و سایر شرکت‌های پیمانکاری تشکیل شده که منجر به تفاهم‌نامه و قرارداد شده و قرار است ۲۷ میلیارد دلار در پروژه‌های نفت و گاز سرمایه‌گذاری شود و این رقم باید تا ۸۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه ایران گفت: سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفت و گاز زودبازده بوده و سرمایه آن در کمتر از یک سال برمی‌گردد.

میرکاظمی اظهار داشت: ما نیاز به نگاه برنامه‌محور به جای بودجه‌محور داریم، در حالی که هم اکنون عمده وقت سازمان برنامه و بودجه صرف بودجه می‌شود و کمتر به برنامه توجه می‌شود.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا